Lassan, de úgy tűnik, biztosan készülget az első bécsi Flexity-villamos. A Wiener Linien számára épülő kocsik megjelenése azt jelenti, hogy az öreg E1-esek napjai megszámláltattak és lassan, de biztosan követik majd őket – igaz, még sok év múlva – az E2-esek is.
Az első Flexity-villamos utasforgalmi köreire még várni kell, egyelőre az első darab is csak éppen készülget a bécsi Bombardier-gyárban, igaz, már olyan állapotban van, hogy mutogatni már lehet a kocsit. A jármű várhatóan 2018 végétől vesz részt az utasforgalomban.
A Wiener Linien még 2015-ben rendelte meg a 2014-ben kiírt tendert megnyerő Bombardiertől a legalább 119, de akár 156 darabot is számláló flottát, amelyért összesen 562 millió eurót fizetnek majd. Az egyirányú, alacsonypadlós járművek a magaspadlós E1-esek és E2-esek mellett akár a legrégebbi ULF-eket is válthatják majd, de ez persze még a jövő zenéje és a tervezett villamosvasúti hálózatbővítések függvénye.
A Wiener Linien most sajtótájékoztatón mutatta be az első, még igencsak félkész állapotban lévő járművet – a társaság minden lehetőséget megragad arra, hogy bekerüljenek a hírekbe a járműves projektjeikkel is.
A kocsik utastere. A másfeles és a kettes ülések kissé szűk folyosóra utalnak
A babakocsis részben midnkét oldalon lecsapható ülések lesznek, illetve egy sorban egyes ülések várják az utasokat – ez jobb megoldás az ULF-ekhez képest
Az új kocsik várhatóan 2018 végén állnak majd az utasok rendelkezésére
(fotók: Johannes Zinner / Wiener Linien)
(fotók: Johannes Zinner / Wiener Linien)
Halász Péter