Két éven és négy hónapon át tartott a 2-es villamos Fővám tér alatt átvezető aluljárójának átépítése, amit az akkor még jövőbe vesző átadási időpontokkal operáló M4-es metróvonal kijárata miatt is kellett korszerűsíteni. A végeredmény a funkcionális kialakítás mellett előremutató is volt, sajnos a fenntartási és szervezési hiányosságok már meglátszanak.
2017. 10. 31.
ČD: új márkanevek, régi vonatok
A 2017/2018-as menetrend kapcsán egyre több részlet lát napvilágot. Ezúttal a cseh vasút tárta elénk sajtóközleményében, hogy mi és hogyan változik majd december 10-étől. E változások egyike, hogy alaposan átalakítják a vonatok neveit, ezzel márkavédjegyes rendszert hoznak be a vasútvonalakon.
2017. 10. 27.
Hétvégi gyors – 2017. október 21-27.
Kelet felé bővít a PID. Ingázók elégedetlensége miatt állt le a Marschbahn. További nyolcvan Icke jön a BVG-hez. Stadler-metrót rendelt Minszk. Újabb amerikai nagyváros építene villamoshálózatot. Krakkóba már vonatot is indít a LEO Express. Hírösszefoglalónk.
2017. 10. 26.
Kabrió-Tátrát kap Prága
Meglehetősen szokatlan, bár közel sem egyedülálló villamost épít a prágai közlekedési cég, a DPP. A kifejezetten különjárati és városnéző üzemre tervezett kocsi a T3 Coupé fantázianevet viseli és igazán markáns megjelenésű.
2017. 10. 25.
Távolsági közlekedés: marad az SBB
Legalább két évig biztosan az SBB kezében marad a svájci szövetségi államban a távolsági vasúti személyszállítási szolgáltatás – erről döntött a Szövetségi Közlekedési Hivatal, az országos szintű szakminisztériumnak megfelelő szervezet.
2017. 10. 24.
2017. 10. 21.
Prágai visszatérés
Négy és fél évtized után, hivatalosan 2017. október 15-én adták át az utasoknak Prága új trolibusz-vonalát. A kísérleti és ideiglenes jellegű felsővezeték-rendszer okán valóban visszatérésről lehet beszélni, bár azt nem szabad elfelejteni, hogy a DPP leginkább az elektromobilitás lehetőségeit vizsgálja és ezúttal sem feltétlenül egy klasszikus trolivonalat, hanem egy hosszabb töltővezetéket kaptunk.
2017. 10. 20.
Hétvégi gyors – 2017. október 14-20.
A Stadler gyárat épít, a CRRC pedig gyárat ad át Amerikában. Az osztrákok folytatják a kocsibeszerzést. Potsdamban hosszabbodnak a Combinók, a csehek erősítik a hétvégi gyorsvonatokat. Új buszokkal folytatódik Kladno integrálása a PID-be. Hírösszefoglalónk.
2017. 10. 19.
Bajban a nosztalgiametrók
Még az év elején adtunk hírt arról, hogy két, D sorozatú metrókocsira cseréli a meglévő F79-eseket a BVG az U55-ös vonal szigetüzemében. így szabadítva fel a normál üzem számára két ikermotorkocsit. Azonban úgy néz ki, hogy baj van ezekkel a kocsikkal is, így a Dorák számára nem maradt más, mint a főműhelybe vezető út.
2017. 10. 18.
Jöhet a menetrendváltás!
Szűk két hónappal a 2017/2018-as menetrend életbe lépése előtt a német vasút közzétette az új évadra vonatkozó közlekedési rendet. Az ICE-hálózat 1991-es beindítása után ez lesz a legkomolyabb menetrendváltás a DB AG szerint, amiben lehet is némi igazság.
2017. 10. 17.
Helyesbítés: a MÁV-START a teljes megújulás útján (?)
A több közlekdésszakmai civil (azaz rossz, ugyebár) szervezet és szakíró tegnap kiadott közleményére napon belül viharos gyorsasággal jött is az egész pályás győzelmi jelentés a MÁV-START kommunikációját is maga alá gyűrő és központosító MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságáról. A magunk részéről hívei vagyunk az értelmes párbeszédnek, úgyhogy lássunk néhány felvetést és az ezek mögött rejtőző igazság néhány részletének kibontását. A kedves Olvasó pedig eldöntheti, mi merre fejlődik és hogyan.
2017. 10. 16.
Megérkezett az első kocsiszekrény
Összeomlás felé halad a MÁV-START – hat szervezet közös közleménye
Az elmúlt hónapokban egymást érték a magyar vasúti személyszállítással kapcsolatos aggasztó hírek. Szinte nem múlt el hét anélkül, hogy valamilyen szolgáltatás megszüntetésével, leépítésével kapcsolatos fejlemény ne derült volna ki, és nem látszik, hogy a folyamatnak vége lenne. Mindezek érthetetlen ellentmondásban állnak azzal, hogy a kormány a most futó fejlesztésekkel együtt a következő években 1500 milliárd forintnyi forrást kíván a vasúti közlekedésre fordítani.
2017. 10. 13.
Innorail 2017 - Szemed a pályán legyen
A Budapesten megrendezett InnoRail konferencia második napján is főszerepet játszott az infrastruktúra, a vasúti pálya építésével és karbantartásával kapcsolatos előadásokat hallgathatott a szakmai közönség. Ezekből adunk összefoglalót olvasóinknak, melynek egyik fő konklúziója, hogy az elmaradt karbantartás behozása többe kerül, mint megelőzni a pálya leromlását.
Hétvégi gyors – 2017. október 7-13.
Leközlekedett az első vezető nélküli, teljesen automata üzemű tehervonat Ausztráliában. Elkészült az első amerikai FLIRT. Dániából Romániába mennek az IC2-esek. A DB-nél száguldanak a pontosságért. Heti hírösszefoglalónk.
2017. 10. 12.
Készülget az első bécsi Flexity
Lassan, de úgy tűnik, biztosan készülget az első bécsi Flexity-villamos. A Wiener Linien számára épülő kocsik megjelenése azt jelenti, hogy az öreg E1-esek napjai megszámláltattak és lassan, de biztosan követik majd őket – igaz, még sok év múlva – az E2-esek is.
2017. 10. 11.
Visszatér Prágába a trolibusz
Hosszú előkészület után október 15.-től ismét „trolibusz” fog közlekedni Prágában. Persze nem teljesen ismeretlenek a csápos buszok cseh fővárosban, hiszen a trolibusz-közlekedésnek nagy (és sajnos a hazainál nagyobb) hagyománya van Csehországban. Az 1950-es és az 1960-as években még rengeteg terv volt a fővárosi trolibuszhálózat bővítésére, azonban a metró- és villamoshálózat fejlesztésével ezeket sorra törölték az akkor meglévő hálózattal együtt, ennek éppen a hivatalos indulás napján, október 16-án lesz a 45. évfordulója.
2017. 10. 10.
Egyésges európai vasúti térség a cél – InnoRail 2017
Az egyésges európai vasúti térség a fő témája a harmadik InnoRail konferenciának. A háromnapos szakmai tanácskozás első napján e téma körül forogtak a magyar és külföldi előadók megszólalásai. De persze nem csak erről, hanem az Európai Unió támogatásával megvalósuló projektekről is esett néhány szó.
Stralau, Tunnelstraße
A német fővárosban vannak a közlekedésbarátok számára érdekes, ám egészen rejtett helyszínek is. Ezek egyike a stralaui félszigeten fekvő Tunnelstraße és az ottani buszvégállomás. De mi köze az alagútnak az utcához, ha ott amúgy nincs is ilyen építmény?
2017. 10. 09.
A peron szélét tessék figyelni!
A berlini SIUT nevű cég fejlesztésével probálkozik a DB AG és ha beválik, akkor alighanem forradalmasíthatja majd az utasok tájékoztatását a peron szélébe épített vizuális elemekkel a vasúttársaság.
2017. 10. 06.
Hétvégi gyors – 2017. szeptember 30-október 6.
Werbelok a svájciaktól a rastatti helyreállítás okán. Forgalomba álltak Bécs első hosszú Citaro 2-esei. A BLS veszi át a Simplon-alagútban az autószállítást. Hírösszefoglalónk.
Káosz Xavér után
Európában szokatlan biztonsági intézkedések övezték az Xavér nevet viselő vihar száguldását. A helyenként akár 110 km/h-s széllel is járó vihar Észak-Németországon söpört végig az elmúlt délután során, jelentős károkat és közlekedési káoszt maga mögött hagyva.
2017. 10. 05.
Szétverendő IC-márka
A minap tartott Hungrail konferencián nagyon szép, szinte már rózsaszín ködbe vesző terveket puffogtattak el a magyar vasút vezető prominensei – a gyakorlatban ez a mostani kevéssé, mint többé jól működő rendszerek további szétverését jelentené.
2017. 10. 04.
Kocsifelújítás a belföldi forgalom számára
Felújított kocsikat állít forgalomba hamarosan a ČD az R17-es viszonylaton Prága és České Budějovice között. A cseh állami társasággal ezen a viszonylaton ugyan nem versenyzik senki, de ennek ellenére fontos az állami cégnek a magas színvonalú szolgáltatás, hiszen a távolsági buszjáratok közvetetten azért jelentős versenytársai vasúti közlekedésnek.
2017. 10. 03.
Új vonatokat kap a Tunnelbana
2017. 10. 02.
Ötven éve ment el az utolsó nyugat-berlini villamos
Fél évszázad így vagy úgy, de bevallhatjuk: nagyon sok idő. Felnő egy generáció, nagyon sok minden megváltozhat – olyannyira, hogy rá sem ismerünk a környezetre vagy éppen arra az emberre, akit ennyi ideje nem láttunk. Berlin kapcsán is valahogy így vagyunk: ma már nehéz elképzelni, hogy milyen volt az élet a körülzárt Nyugat-Berlinben – ott, ahol a városvezetés évtizeddel korábbi döntése nyomán 1967. október 2-án közlekedett utolsó alkalommal villamos.
2017. 10. 01.
Boldog születésnapot, BahnCard!
25 év nagy változásokat hozhat egy vállalat életében, a piaci viszonyok változásait is túlélő terméket kitalálni nem is annyira egyszerű. Amíg a MÁV-START az utasok elvesztésén munkálkodik, addig a Deutsche Bahn további kedvezményeket osztogat.