Londonban már fektetik a síneket az Elisabeth Lineon. Stuttgartban léggömb miatt állt le az S-Bahn. Közeledik a menetrendváltás, október 6-ától a DB-nél már kereshető az új menetrend. Távozik Peter Spuhler a Stadler Rail éléről. Hírösszefoglalónk.
Kész a GYSEV első új FLIRT-motorvonata
Siedlice | Lengyelország – A Stadler Rail lengyelországi gyárában elkészült az első FLIRT 3-as, amelyet a GYSEV rendelt. A motorvonat hivatalos bemutatója a TRAKO szakkiállításon lesz Gdanskban, szeptember 26-án 11:40-kor.
A GYSEV első, új generációs FLIRT-motorvonata a lengyel TRAKO szakkiállításon mutatkozik be a nagyközönség számára
(fotó: Stadler Rail)
(fotó: Stadler Rail)
Crossrail: sín már van
London | Nagy-Britannia – A London alatt kelet-nyugati irányban kiépítendő gyorsvasúti vonal, a Crossrail sínfektetési munkáit befejezték, ebből az alkalomból Whitechapel állomáson rendeztek ünnepséget szeptember 14-én. Az Elisabeth Line márkanéven indítandó szolgáltatáshoz létesített pálya 80%-a hagyományos, betonaljas felépítményt kapott, a Temze alatt átvezető Connaught alagútban betonágyazatos szakaszt alakítottak ki, míg egy 3,2 kilométeres szakaszon (Paddington és Tottenham Court Road között) speciális, rugalmas aljakkal kialakított felépítményt létesítettek a zaj- és rezgéscsökkentés érdekében. További két rövidebb szakaszon, összesen 3,5 kilométer hosszban speciális, rezgéseket minimalizáló felépítményt kellett telepíteni, hogy a vonal felett lévő Barbican Centre rendezvényközpontban eseményeit (pl. koncertek) ne zavarja a vonat.
A pálya teljes hosszban elkészültét követően a Crossrail kiépítésének utolsó fázisaiban a jelző- és kommunikációs berendezések, szellőzőberendezések és a felsővezeték kialakítása, illetve az állomások belsőépítészeti munkái vannak még hátra.
A pálya teljes hosszban elkészültét követően a Crossrail kiépítésének utolsó fázisaiban a jelző- és kommunikációs berendezések, szellőzőberendezések és a felsővezeték kialakítása, illetve az állomások belsőépítészeti munkái vannak még hátra.
Léggömb okozott zárlatot
Stuttgart | Németország – Kedden 18:30-kor a stuttgarti főpályaudvar alsó szintjén egy fémbevonatos léggömb eddig ismeretlen okból túl közel került a felsővezetékhez és fény- és hangjelenség kíséretében zárlatot okozott. Az utasokat a rendőrség kiterelte az állomásról és a DB Netz ugyan fél óra alatt kezelte a problémát, az S-Bahn gyakorlatilag csak másnaptól járt menetrend szerint. A ma kezdődő 172. Cannstatter Volksfest okán kiemelték, hogy az alagúti állomásokra kifejezetten tilos a hasonló léggömbök bevitele.
Az eseményről a biztonsági kamera által rögzített képet tették közzé.
Távolsági verseny Svájcban?
Bern | Svájc – Egyelőre kérdéses, hogy hogyan alakul a távolsági vasúti közlekedésre kiírt tender, hiszen az SBB eddig is mindent vitt és a jövőben is szeretne egyeduralkodó lenni a piacon, míg a szövetségi kormányzat szeretné, ha legalább látszólag versenyhelyzet lenne és emiatt a BLS-t is noszogatják, hogy lépjen be a harcba. A BLS viszont egyelőre a szokásos módon határozatlan, hiszen pro és kontra is találnak érveket a „magánvasútnál” a távolsági piacon való újbóli megjelenés kapcsán.
Menetrendváltás és jegyelővétel
Berlin | Németország – A DB-től szokatlan módon későn, várhatóan október 6-án teszik elérhetővé az új, 2017/2018-as menetrendi évad adatait a menetrendi keresőben. Az országban az újraegyesítése és az ICE-járatok 1991-es bevezetése óta a legnagyobbnak tekintett menetrendváltás alapjaiban forgatja fel a távolsági közlekedést, hiszen a Berlin–Lipcse/Halle–Erfurt–Nürnberg nagysebességű vasúti pálya teljes egészében forgalomba kerül, ez pedig azt jelenti, hogy München és Berlin között akár négy óra is lehet az ICE-k menetideje a mostani hat óra körülivel szemben.
Aláírásgyűjtés a hajóért
Berlin | Németország – A helybeliek aláírásgyűjtésbe fogtak, hogy megmentsék a berlini F11-es átkelőhajó-járatot. A hajójárat a BVG tervei szerint a decemberi menetrendváltással szűnne meg, a helyét újonnan szervezet buszjárat venné át. Ám a buszjárat nem esik olyan közel a hajó mai útvonalához, így az oberschöneweideiek szerint szükség lenne arra is, hogy a hajójárat megmaradjon, biztosítva a kényelmes tömegközlekedést is. A helyi SPD-szervezet a támogatásukról biztosította a lakókat, kérdés, hogy a szeptember 24-i szövetségi választások után is valóban így lesz-e ez majd? Az F11-es hajójárat jövőjéről korábban már írtunk a RegionalBahn oldalán.
Peter Spuhler távozik
Bussnang | Svájc – Peter Spuhler, a Stadler Rail tulajdonos-vezérigazgatója lemond a cégvezetésről az év végén. A helyét Thomas Ahlburg veszi majd át 2018. január 1-jétől. Ahlburg 2012 óta vezeti a központi, bussnangi üzemet és egyben helyettes vezérigazgató a cégnél, amelynek többségi tulajdonosa marad Peter Spuhler. A vállalkozó a Stadler-csoport közleménye szerint szeretne a cég elnöki posztjával kapcsolatos feladatokra koncentrálni, de egyes svájci sajtóhírek szerint a politikai karrier felé is kacsintgat az egykori jégkorong-játékos és a szövetségi gyűlésbe is szeretne bekerülni – írja a 20min.ch. Mindenesetre az biztos, hogy Spuhler vezetése alatt nőtt nagyra és vált mára a piac meghatározó szereplőjévé a svájci járműgyártó.
Összeállította: Adorján Péter, Halász Péter, Magyarics Zoltán