A nyári iskolai szünet és az Ostkreuz átépítésének végeztével ismét több járműre van szüksége a megrendelt közszolgáltatás teljesítéséhez a berlini gyorsvasútnak. Ám a helyzet nem egyszerű, mert ismét nem áll rendelkezésre elegendő jármű. Az ok: alkatrészhiány.
Szegény embert az ág is húzza, tartja a mondás; a berlini gyorsvasút pedig láthatóan csak nagy nehezen tud kilábalni a válságból. Vagy a válságok sorozatából, ha így nézzük, hiszen ezúttal is a tanítási időszak elején okoz gondot a kocsikiadás.
A Berliner Zeitung beszámolója szerint ugyanis arról van szó, hogy a nyár folyamán nem sikerült valamennyi javítást elvégezni a járműjavítóban lévő kocsikon, emiatt pedig feltorlódott a munka – a csúszás oka pedig alkatrészhiány. Ez pedig oda vezetett, hogy szeptember 4-étől le kellett mondani az S1-es és az S5-ös viszonylat sűrítőmeneteit: előbbiek a Potsdamer Platz és Zehlendorf (hívójele: Pastor), utóbbiak az Lichtenberg és Mahlsdorf között (hívójele: Eiche) segítették a törzsvonatokat. A szolgáltató, az S-Bahn Berlin GmbH azt ígéri, hogy jó eséllyel novemberre, az őszi szünet végére normalizálódik majd a helyzet, addigra valamennyi szükséges járművet ki tudnak majd adni.
Többek között az S1-es viszonylat vonatait is érinti a járműhiány – legjobb esetben novembertől állhat helyre a rend
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
Az S-Bahn Berlin GmbH által jelzett alkatrészhiány ráadásul ismét csak a 481/482-es sorozatú motorvonatokat érinti: a dolog szépséghibája, hogy az elmúlt évek váltságai is ezzel a nagyszámú sorozattal voltak kapcsolatban. Ezúttal a hét évvel ezelőtti gondok köszönnek vissza: az akkori intézkedéseknek megfelelően a járművek hajszálrepedéssel veszélyeztetett kerekeit ki kellett cserélni – nagyjából hét évnyi futás után pedig újbóli csere következik, aminek most jött el az ideje. A DB AG fel is készült volna, de a gyártók jelezték: nem minden igényt tudnak kielégíteni idejében. Jelenleg mintegy harminc Viertelzug, két kocsis egység várja azt, hogy új kerekeket és tengelyeket kapjon a schöneweidei műhelyben.
Halász Péter