2017. 08. 09.

Németországba készül a LEO Express

Nem először kerül elő, hogy a cseh LEO Express Németország felé terjeszkedne. Ezt korábban, még a Locomore csődeljárása alatt is felvetették, de akkor a csehek visszautasították, hogy ők lennének a megmentők. Most viszont komoly hasonlóságokat mutatnak a tervek a Locomore füstbe ment terveivel.



Hivatalosan ugyan nem kommentálta a híreket, de nemhivatalosan sem cáfolták a LEO Express háza táján, hogy már a személyzet toborzásánál tartanak. A tervek szerint ugyanis a cseh magánvasút a német piacra is betenné a lábát. A hírek szerint elsősorban vonatkísérő- és mozdonyszemélyzetet keresnek Berlin-Lichtenberg és Heidelberg telepállomással. A jelentkezők felé elvárás, hogy a megfelelő időszakos vizsgákkal és tanúsítványokkal is rendelkezzenek, jogosultak legyenek személyszállító vonatok közlekedésében részt venni. Hozzáteszik: előny, ha nem okoz gondot a éjszakázás, illetve a távolban töltött éjszakai pihenőidő.
A feltételrendszer arra enged következtetni, hogy rövid időn belül a Locomore üzletét venné át a LEO Express: a Locomore vonatai reggel fél hét előtt indultak Stuttgartból délután fél kettő körül fordultak Berlin-Lichtenberg pályaudvaron. A Locomore a mozdonyokat az SRI Rail Investen keresztül rendelte meg, a kocsikat pedig a Hector Railtől szerezték be, nagy részüket Romániában újították fel, egy részük pedig még a holland vagy a DB-s színekben szállította az utasokat.
Mint ismeretes, a Locomore a decemberi menetrendváltással indította el napi egy pár vonattal a Berlin és Stuttgart közötti járatot. A kezdéshez az alapokat elsősorban közösségi finanszírozással, crowd-foundiggal gyűjtötték össze, azonban a piaci körülmények között hamar kifulladt az egyébként ígéretes modell. A cég még a tavasz folyamán csődvédelmet kért és most úgy néz ki, hogy a csődvédelem időszakában a bolt átvevőjeként említett LEO Express átveheti az üzemeltetést. Kérdés persze, hogy az amúgy viszonylag jól muzsikáló cseh cég a német piaccal hogyan boldogul? Egyelőre ugyanis a különböző magánvasúti próbálkozások kudarcba fulladtak (InterConnex, Locomore), el sem indultak (MSM Gruppe) vagy éppen meglehetősen takaréklángon muzsikálnak (HKX). Mindeközben a cseh piacon való terjeszkedéséről egyelőre letett a LEO Express – kérdés, hogy a német piacért cserében teszik-e mindezt?

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.