Fél évvel az eredeti forgalomba állási határidő után, de alig féllel az új előtt végre megérkezett az első Škoda NIM Express a jövendőbeli bevetési helyére és már a kötelező próbafutásokat teljesíti.
Az első tesztszerelvény ugyan január végén megérkezett a Velim melletti dilikörre, de ez még csak egy részeredmény volt a történetben. Utána megint hatalmas csend következett egészen hétfőig, amikor elkezdődtek a tesztek a München–Ingolstadt–Nürnberg (NIM) nagysebességű pályán. Valószínűleg a Deutsche Bahn ugyan nem verte nagy dobra ezt a láthatóan is nagy előrelépést, viszont a szakfórumokon és a -híroldalakon futótűzként terjedtek a képek.
Az új szerelvények vezérlőkocsijai a Škodára jellemző morcos ábrázatot kapták és az Emil Zátopek (itthon Messerschmitt) mozdonyok szintén érdekesen néznek ki az DB-re jellemző fehér csíkkal.
(fotók: Claus Weber / Deutsche Bahn AG)
(fotók: Claus Weber / Deutsche Bahn AG)
A vezérlőkocsis szerelvények további öt betétkocsiból valamint egy Škoda 109E mozdonyból állnak a következő elrendezésben:
- D-DB 70 80 86-94 00x-x DABpbzf770
- D-DB 70 80 26-94 00x-x DBpz790.0
- D-DB 70 80 26-94 00x-x DBpz790.0
- D-DB 70 80 26-94 00x-x DBpz790.0
- D-DB 70 80 26-94 00x-x DBpz790.0
- D-DB 70 80 34-94 00x-x DABpz790.1
- D-DB 91 80 6 102 00x-x
Adorján Péter