2017. 06. 02.

Hétvégi gyors – 2017. május 26–június 2.

Megint rövidül a TXL. A LEO jön a Locomore maradékáért. Hessenben fizetnek, ha késik valamelyik tömegközlekedési járat. Engedélyt kapott a Dresdner Bahn (újjá)építése. Hírösszefoglaló pünkösd előtt.






Újabb rövidítés a TXL-en



Berlin | Németország — Ismét lerövidíti a TXL buszjárat útvonalát a BVG. A városi közlekedési társaság közlése szerint a belváros és a tegeli reptér között közlekedő busz meglehetősen bizonytalanul tud haladni a belvárosi forgalomban, a járatok menetideje jelentősen megnövekedik, így mindenképpen lépnie kellett valamerre a szolgáltatónak. A döntés szerint a Hauptbahnhof és az Alexanderplatz közötti szakaszon hajnali öt előtt, azaz 3:39 és 4:49 között járnak majd a buszok, egyéb időszakban pedig a gyorsvasút használatát javasolja a BVG várhatóan októberig, akkor felülvizsgálják a mostani döntést, ami azonnali hatállyal lépett életbe.
A közlekedési cég felmérése szerint május közepén a buszoknak csak 61%-a volt pontos, a többi több mint öt percet késett – a városvezetés pedig nem tette magasra a mércét, de a járatonkénti mutatószám elvárt értéke 67%.
Az IGEB szerint a döntés nem jó, de szükséges volt. A civil szervezet szerint ugyanis a város buszközlekedése az összeomlás szélén áll és csak így lehet megbízható követést biztosítani a repülőtér felé. Ám az utasoknak az az érzése, hogy a városvezetésnek mindennél fontosabb a kerékpáros közlekedés és ennek rendel alá minden, elsősorban buszos fejlesztést.


A LEO Express vinné a Locomore-t


Berlin | Németország — Május végén közölte a csődvédelmet kérő magánvasút, hogy június 13-áig biztosan nem indít vonatokat. A menetrendváltással Berlin és Stuttgart között debütáló magáncég nem régiben még komoly terveket szövögetett a bővítésre, ám ezek végül, úgy tűnik, elmaradnak.
A német Handelsblatt értesülései szerint viszont hamarosan tőkeerős partnere lehet a magánvasútnak: a cseh LEO Express vezérigazgatója, Peter Köhler úgy fogalmazott, hogy a magánvasút még nincs jelen a német piacon, de szeretne és tettek egy ajánlatot az együttműködésre a Locomore-nak. A cseh cég szerint meglehetősen közel van már a konkrét megállapodás véglegesítése, ami arról szól, hogy a német céget konkrétan felvásárolja a cseh fél – ám ennél több részletet nem lehet tudni egyelőre.


Kiterjesztett késési garancia


Hofheim am Taunus | Németország — Hessen tartomány legtöbb utast érintő közlekedési szövetsége június 1-gyel kiterjesztette a legalább 10 perces késés esetén igényelhető bánatpénz területét. Az eddig csak a nagyobb városok, például Frankfurt am Main körzetében érvényes szabályozást most a teljes szövetségi területre kiterjesztették. Az igénylés feltétele egy érvényes menetjegy és a 7 napon belül megtett online bejelentés, a megítélt összeget pedig a kijelölt ügyfélközpontokban lehet átvenni az eredeti jegy bemutatásával. A 0,50 € fölötti összegek átvételre 3 hónap áll rendelkezésre, így érdemes gyűjtögetni. A bérletes utasok a bérletük értékének arányos részét, egyúti jegyek esetében 2. osztályon egyszerre 6 €, 1. osztályon 8 € kérhető vissza, de vis maior esetben (például időjárási okok, öngyilkosság, sztrájk) legfeljebb napi két utazás után. 21 óra után a taxiköltséget 25 €-ig térítik, amennyiben ezt kéri az utas. Az igényvezérelt vonalak esetében érthető okokból nem érvényes a szabályozás.


Épülhet a Dresdner Bahn


Berlin | Németország — A Szövetségi Vasúti Hivatal (EBA) megadta az utolsó engedélyt is a II. világháború után jóvátételként elbontott Dresdner Bahn újjáépítésére, így a DB Netz még idén nekiállhat a 2026-ig tartó munkáknak. Az egyetlen esetlegesen hátráltató tényező a június közepi bírósági ítélet lehet, ami még mindig a Lichtenrade szakasz felszínhez képesti elhelyezkedéséről szól. A már 1992-ben is kiemelt fontosságúvá nyilvánított vonalszakaszon az S-Bahn jelenlegi vágányait nyugat felé tolják, hogy legyen helye a két új vágánynak, ezért az összes állomást is újra kell majd építeni. A lenti filmben a legfontosabb előnyöket mutatja be a DB Netz.


Összeállította: Adorján Péter, Halász Péter