Nyolc új Vectront rendelt az European Locomotive Leasing, az ELL a Siemenstől. Az új mozdonyok várhatóan a ČD-nél közlekednek majd és ezzel a legnagyobb Vectron-flottával rendelkező céggé lép elő az ELL.
Az ELL neve Magyarországon sem ismeretlen: magánvasutak éppúgy bérelnek tőlük Vectronokat, mint ahogy a GYSEV is teszi. A cég biztosítja a RegioJet Vectronjait is és most már a ČD-vel is szerződtek nyolc mozdony bérbeadásáról. A cseh állami cég számára 200 km/h-ra alkalmas, egyen- és váltóáramon egyaránt üzemképes gépet rendeltek, amelyek a Prága és Berlin közötti EC-ket továbbítják majd.
Mint ismeretes, a 2016/2017-es menetrend életbe lépése óta elvben a ČD 380-as sorozatú mozdonyainak kellene továbbítania a Prága–Berlin–Hamburg tengelyen közlekedő nemzetközi személyszállító vonatokat. Ám a német engedélyekkel nincs minden rendben, így a Messerschmittek németországi közlekedése egyetlen alkalmat kivéve kútba esett és maradt a régi megoldás: Prága és Drezda között a ČD 371-esei; Drezda és Berlin, illetve Hamburg között a DB Fernverkehr 101-es és 120.1-es sorozatú gépei továbbítják a nemzetközi járatokat. A ČD elképzelései szerint hamarosan, akár már a folyó menetrendi évadban a bérelt Vectronok válthatják fel a Škodákat és a gépcserés közlekedést.
A ČD az üzemhez nyolc mozdonyt lízingel az ELL-től, miután ez a cég nyerte meg a mozdonybérlésre vonatkozó tenderüket – korábban több körben sikertelenül próbáltak meg mozdonyt vásárolni. Az első ELL-Vectron már Csehországban van, intenzíven folyik a mozdonyvezetők típusképzése a sorozatra.
Nem mellesleg: az ELL lett így a legnagyobb Vectron-flottát üzemeltető operátor, hiszen összesen eddig 108 mozdonyt rendeltek meg a Siemenstől és nagy részét már le is szállította a német mozdonygyártó. A Siemens maga pedig így már több mint ötszáz Vectron eladását tudhatja magáénak.
Halász Péter