Állományba vette a GYSEV az első két Vectronját, amelyet nem bérel, hanem a Siemenstől vásárolt. A regionális vasúttársaság május 23-án mutatta be a szakmai közönségnek az új mozdonyokat a soproni állomáson.
A GYSEV és a Siemens még márciusban állapodott meg arról, hogy öt és opcionálisan további négy mozdonyt szállít a német fél a vasúttársaságnak. A GYSEV azóta élt opciós jogával, így hamarosan kilenc korszerű Sienens Vectron gyarapítja majd a „repcevasút” flottáját. Az első két mozdony három áramrendszerű, így Közép- és Nyugat-Európa vasútvonalainak nagy részén közlekedhet. A további mozdonyok közül egy szintén ilyen kialakítású lesz, valamint hat kétáramrendszerű gépet is rendelt a GYSEV. Utóbbiak közül kettőben dízel segédhajtás is lesz majd.
(fotó: Siemens)
A GYSEV a tervek szerint elsősorban a nemzetközi árufuvarozásban veti majd be a gépeket, de a bérelt társakhoz hasonlóan előfordulhatnak majd távolsági személyszállító vonatok élén is.
A 471 500 és 471 501 pályaszámú gépek május 16-án érkeztek Magyarországra és a hatósági engedélyek megszerzése után, várhatóan júniustól állnak majd szolgálatba a GYSEV-nél.
Nem mellesleg a Siemensnek most beindult a bolt a Vectronok tekintetében: számos megrendelést tudnak teljesíteni, miután a többek között a német-osztrák-olasz variáns is megkapta a hatósági engedélyeket. Az elmúlt hónapok során számos, eleddig készleten lévő mozdonyt tudott eladni a Siemens és az eladott mozdonyok száma bőven túl van már a kétszázötvenen. Érdekesség amúgy, hogy a 250. Vectron az FS Mercitalia Rail kötelékébe tartozó 193 643-as már szolgálatban van, de a 200. gép, amelynek oldalán kis „#200” felirat hirdeti a kerek sorszámot, az MRCE 193 200-asa még nem készült el ekkorra. A Vectronok nagy vásárlója az MRCE, az Alpha Trains, az ELL és a finn államvasút, a VR. Több mozdonyt, általában egy-két példányt adtak el már kisebb vasúttársaságoknak is.
Halász Péter