Úgy tűnik, tarol a piacon a Stadler Rail: ezúttal a Bern-Lötschberg-Simplon Bahn, a BLS döntött úgy, hogy a hazai gyártó ajánlata felel meg neki a legjobban és 58 motorvonat szállítására vonatkozó szerződést kötöttek egymással.
Meglehetősen alapos döntéselőkészítő folyamat előzte meg a BLS és a Stadler Rail között létrejött szerződés megkötését. A svájci vasúttársaság ugyanis 2026-ig le kívánja váltani a három legöregebb járműtípusát a regionális és elővárosi forgalomban és ehhez kerestek megfelelő járműveket. A legjobb ajánlatot pedig a jelek szerint a Stadler Rail adta.
A svájci járműgyártótól összesen 58 motorvonatot rendel most a BLS AG, amelyek a berni S-Bahn-vonalak mellett a regionális járatokon is megjelennek és a legöregebb szerelvényeket váltják majd ki 2026-ig. A BLS tervei szerint így eddigre eltűnik majd a kilenc, az SBB-től átvett EW III-as személykocsikból álló mozdonyos ingavonat; 21 darab RBDe 565 sorozatú motorkocsival és 13 darab RBDe 566II sorozatú motorkocsival közlekedő NPZ, azaz ingavonat.
Az egyszintes motorvonatok kereken 100 méter hosszúak lesznek és a már bevált FLIRT-motorvonat-család részei lesznek. A szerelvényeken összesen 250 ülőhely és kényelmes, praktikus állóhely-zónák lesznek.
(látványtervek: BLS / Stadler Rail)
A motorvonatokért összesen 650 millió frankot fizet a BLS, a járművek egységára 11,2 millió frank, hozzávetőlegesen 3,2 milliárd forint. Az első szerelvényt a BLS egy alapos tesztidőszak után 2021-ben szeretné bevetni az utasforgalomban a berni előváros mellett a Lötschbergen és a Simmentalban vezető vonalán.
Halász Péter