A Stadler Rail spanyolországi ága, az egykori Vossloh járműgyártó nyerte a MÁV-START tenderét és ők szállíthatják a Szeged és Hódmezővásárhely közötti vonalra szánt új járműveket.
Bár részleteket nem közölt a vasúttársaság, iparági források már a 2016-os InnoTrans idején valószínűsítették, hogy a Chemnitz számára szállított CityLink magyar igényekre szabott változata lesz a befutó. Szerencsére sokat nem kell átszabni a chemnitzi villamoskocsin, az egyenáramú rendszer – a feszültségérték eltérését nem számítva – azonos, a városon kívül pedig dízel hajtást használnák a járművek.
A MÁV-START egyelőre nyolc járművet rendel meg, további négy pedig opcióként szerepel a szerződésben.
Iparági források szerint szokhatjuk ezt az utasteret, nyilván más színvilággal: a chemintzi megrendelésre készült tramtraint az InnoTranson 2016-ban néztük meg alaposabban
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A chemnitzi tramtrain járművek 37,2 méter hosszúak és 2,65 méter széles kocsiszekrénnyel rendelkeznek. Az utastérben 87 ülő és 141 álló utas kapott helyet a zárt rendszerű WC mellett. A hírek szerint a chemnitzi villamosokkal vannak gondok: elsősorban az üzemmódváltásokkal vannak gondok, de legutóbb volt egy hétvége, amikor a városi vasúti vágányokon nem közlekedhettek a kocsik egy kerékkopás miatt.
A MÁV-START és a Stadler Rail a későbbiekre ígért részletes tájékoztatást. A RegionalBahn szerkesztőségi spekulációi szerint jó eséllyel a szolnoki járműszekrény-gyártó üzem is szerepet kaphat a járművek építése során és nem lenne idegen a dunakeszi főműhelytől a részvétel a végszerelésben, hiszen a BKV számára épített CAF-villamosok utolsó példányai is ott készültek, illetve ott történt meg a végszerelésük.
Halász Péter