Mintegy negyvenre fog csökkenni rövid úton a berlini Tátra-villamosok állaga: ennyit tartanak meg középtávon tartalékként, a többit selejtezik és ha lehet, eladják. Aktuális Tátra-körkép a német fővárosból.
A minap tette közzé a BVG, hogy középtávon mintegy negyven KT4Dm típusú, magaspadlós, csehszlovák eredetű villamossal számol, a többit fokozatosan kivonják a forgalomból és a tervek szerint értékesítik őket. Az immáron több mint négy évtized óta meghatározó villamosok a város villamoshálózatának újjáélesztését hozták az egykori Tátra-program keretében, amikor a belvárosi vonalak megújultak, a külterületeken pedig újabb vonalak épültek – legalábbis Kelet-Berlinben, miután nyugaton 1967-ben megszűnt a villamosközlekedés.
A BVG tervei szerint a decemberi menetrendváltástól valamennyi vonalon közlekednek majd alacsonypadlós villamosok, illetve a teljes hálózat átállításra kerül majd az alacsonypadlós kocsikra. Addig is maradnak forgalomban a járművek: elsősorban az M17-es, a 37-es és a 67-es vonalon, illetve néhány csúcsidei sűrítő kört tesznek a 68-as vonalán is.
A sokáig számkivetettnek számító köpenicki hálózaton is alig találni már Tátrákat – a 67-esen közlekedő sűrítőmenetekhez is szerencse kell mostanában. Felvételünk 2016. szeptember 23-án készült a Bahnhofstraße/Lindenstraße sarkon
A hírek szerint az M13-as viszonylaton már tisztán Flexity-üzem van, itt a hosszú egy- és kétirányú járművek vannak forgalomban, illetve esténként régebbi, GT6N-ek is járnak a vonalon. Az M4-esre pedig ismét jut csatolt GT6-os a Tátrák helyett. A most még Tátrákat is tartalmazó vonalak közül a 12-esen rövid, az M2-esen és az M10-esen pedig hosszú Flexity lesz, az utóbbi esetén kétirányú kocsik járnak majd. A 37-es és a 67-es vonalára decembertől érkeznek majd a GT6-osok. A BVG a megmaradó mintegy negyven Tátrával elsősorban az M17-es vonalra koncentrál majd, illetve tartalékfeladatokat szánnak a kocsiknak.
A német főváros eközben gőzerővel dolgozik nyolcvan villamos beszerzésén: a növekvő hálózatra és a növekvő utasszámok mellé szükséges az új járművek beszerzése. Egyelőre még csak elképzelés szintjén léteznek az új kocsik, hiszen gyártót sem választottak még a leendő alacsonypadlós kocsikhoz, amelyek több változatban készülnek majd és a leghosszabb ezek közül a mostani hosszú Flexitynél is hosszabb lehet majd.
Tátrákkal legtovább az M17-es vonalon találkozhatunk – bár már itt sem sokáig közlekednek a csehszlovák eredetű szerelvények
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A német főváros eközben gőzerővel dolgozik nyolcvan villamos beszerzésén: a növekvő hálózatra és a növekvő utasszámok mellé szükséges az új járművek beszerzése. Egyelőre még csak elképzelés szintjén léteznek az új kocsik, hiszen gyártót sem választottak még a leendő alacsonypadlós kocsikhoz, amelyek több változatban készülnek majd és a leghosszabb ezek közül a mostani hosszú Flexitynél is hosszabb lehet majd.
Halász Péter