Magánvasutak előtt is nyitva a ČD műhelyei. Új helyre költözik a Rheinbahn. 2040-ig a DSW szolgáltathat. Teljesen átépül a Jennerbahn. A DB is felelős lehet a Bad Aibling-i balesetben? Bővül a BART hálózata. Kínai sikersztori az USÁ-ban. Berlinben metróállomások kaptak műemléki védettséget. Újabb IC2-k érkeznek a DB-hez. Hírösszefoglalónk a hétvégén.
2017. 03. 31.
2017. 03. 30.
Megmarad a CarGoTram
Március 24-én újraindultak a tehervillamosok Drezdában, miután megegyezés született a DVB és a Volkswagen között: a vasúti teherpályaudvar és a városi autógyár között ismét villamosok szállítják az új autók alkatrészeit.
2017. 03. 29.
Mozdonyvezető: hiánycikk
2017. 03. 28.
Kocsibeszerzés a DB-nél
A DB AG újabb járműbeszerzésen gondolkodik: ezúttal a távolsági forgalomban közlekedő járművek utódlása a cél. A tervek szerint valamikor a közeljövőben indulhat meg az új generációs mozdonyok és személykocsik fejlesztése.
2017. 03. 27.
Személyvonat indul Pozsonyba!
A hírek szerint akár már idén decemberben, a menetrendváltással újraindulhat a személyszállítás a Rajka és Oroszvár közötti határátmenetben. A jelenleg csak tehervonatok által használt vasúti határátkelőn évekkel ezelőtt megszűnt a személyforgalmi, ami most a MÁV-csoport helyett a GYSEV magyarországi partnerségével éledhet újjá.
2017. 03. 24.
Hétvégi gyors – 2017. március 18-24.
Újraírják az állomási technológiát Frankfurt am Mainban, Németország egyik legforgalmasabb pályaudvarán. Jól teljesített a DB tavaly és új cégvezetőt is kapott a társaság. A Gotthard-bázisalagútban a bicikliknek is kell már helyjegyet váltani. Az elmúlt hét összefoglalója.
2017. 03. 23.
Múzeumi 103-as
Egyelőre rendeződni látszik a sorsa a Deutsche Bahn AG kötelékében még szolgálatban lévő 103-asoknak. Két üzemképes és egy javításra váró mozdonyról van szó: a 103 113-asról és a 103 245-ösről.
2017. 03. 22.
FLIRT-pótló nosztalgiavonat
Több mint egy éve történt Bad Aibling mellett a szembeközlekedés miatt történt súlyos vasúti baleset, amiben többen meghaltak és a Bayerischer Oberlandbahn, a BOB két FLIRT-motorvonata is megsemmisült. A kiesett szerelvényeket pótolni kellett, mivel a magáncégek általában elég kicsire szabják a tartalékok számát – a megoldás ezúttal is a mozdonyos vonat lett.
2017. 03. 21.
Herkules-tender másodszor
Eredménytelen volt és újra kiírja a használt EuroRunnerek beszerzésére vonatkozó tendert az ÖBB. Az osztrák vasút ugyan rendelkezik a típusból száz darabbal, de továbbiakra is szüksége lenne, viszont a járműveket már nem gyártja a Siemens, így csak a használt járművek piaca maradt az osztrákoknak. És az üzleti élet ott sem fenékig tejfel.
2017. 03. 20.
Villamosított körvasút
2017. 03. 17.
Hétvégi gyors – 2017. március 11-17.
Buszbeszerzés Essenben: a Sprubusok egyelőre maradnak. A Stadler szállítja a MÁV-START új motorvonatait. Zürichben már a 2019-es menetrend készül és eközben a kínaiak a bolgár vasútra pályáznak. Továbbra is sörözhetünk az étkezőkocsikban Németországban. Hírösszefoglalónk a hétvégére.
2017. 03. 16.
Stadler-mozdonyt vesz a HVLE
Újabb sikert könyvelhet el a Stadler Rail: nem olyan régen vette át a Vossloh vasúti üzletágát, de máris komoly sikerek kapcsolódnak az alapvetően valenciai központú szervezeti egységhez: ezúttal ugyanis a német piacra sikerült betörni az EURODual mozdonyokkal.
2017. 03. 15.
420 001: a jövő bizonytalan
Egyelőre meglehetősen bizonytalannak tűnik a müncheni gyorsvasút nosztalgia-motorvonatának sorsa: a 2015 óta programok nélkül félreállított szerelvény ugyanis egyre rosszabb állapotban van, felújítása pedig annak ellenére kétséges, hogy elvileg még érvényes fővizsgája lehetne a legendás motorvonatnak.
2017. 03. 14.
Vectront vesz a GYSEV
A Siemens nyerte meg a GYSEV mozdonyvásárlásra vonatkozó tenderét. A német járműgyártó a régiós magyar vasúttársaságnak kilenc mozdonyt szállít, amelyek közül az elsőket még idén meg is kapja majd a vasúttársaság.
Bécs is fonódik: 2 helyett 44 és 44 helyett 2
Bécsben megállás nélkül folyik a villamoshálózat fejlesztése. Ezúttal egy kisebb korrekció teszi lehetővé a 2-es és a 44-es vonal ottakringi ágainak felcserélését. Érdekes ötlet a Wiener Linientől, aminek azonban sok előnye lesz.
2017. 03. 13.
Fogaspótló ingajárat
Túlságosan sok utast nem érinthet, de még is egy fontos viszonylatról van szó: a fogaskerekű vasút, azaz a 60-as villamos Svábhegy és Széchenyi-hegy közötti szakaszát helyettesíti majd' egy hónapig a 60-as jelzésű autóbuszjárat.
2017. 03. 10.
Hétvégi gyors – 2017. március 4-10.
Időben jönnek az új metrók a BVG-hez. A National Expressnek már nem üzlet Nagy-Britannia, a Brexit áthozza őket Németországba? Szárnyal a CAF. Napvilágot látott az utolsó kacsacsőrű. Nincsenek húsz évesek és máris frissítik a belsejüket: indul az ICE 3 redesign-program a DB-nél. Zürichben mégis a Flexity mellett döntöttek. Bécsbe járnak a magyar TRAXX-ok. Hírek az elmúlt egy hétből.
2017. 03. 09.
Az iDTGV megy, az Ouigo marad
A francia vasútnál úgy döntöttek, hogy decemberig kivezetik a piacról a 2004-ben indított diszkont TGV-márkát, az iDTGV-t. Annak idején a belföldi fapados repülőjáratok alternatívájának szánták a speciális árazású iDTGV-vonatokat, ám ez a szegmens mostanra beszorult az időközben beindult, „ultra-fapados” Ouigo-vonatok és a hagyományos TGV-k közé.
2017. 03. 08.
Bakonyi képeslapok
Közlekedési oldaltól szokatlan módon mostani képes beszámolónkban viszonylag kevés vonatot mutatunk, legalábbis a szó klasszikus értelmében. Persze azért lesz közünk a közlekedéshez, főleg pedig a vasúthoz, hiszen ezt a közlekedési módot választottuk mostani útirajzunk alanyául. Nem véletlen, hiszen lassan évtizede, hogy ilyen-olyan okok miatt, de elkerültük a Bakonyt észak-déli irányban átszelő Veszprém–Győr vasútvonalat. Most visszatérünk az ország egyik legszebb vaspályájára.
2017. 03. 07.
Dübörög a kocsifelújítási program
Komoly erőket fektet a České Dráhy, a cseh vasút a személykocsi-flottájának modernizálásába, hiszen rendszeresen adunk hírt mi magunk is a különféle beszerzésekről és felújításokról. Ezúttal is ez következik: többszáz millió koronáért újabb személykocsikat modernizál a ČD – ezúttal ráadásul nem külső partnernél, hanem saját leánycégénél.
2017. 03. 06.
Visszatérő mellékvonalak
A nyáron két, korábban bezárt mellékvonalon indul újra a személyszállítás – persze nem Magyarországon, hanem a piaci verseny szelét már érző Szlovákiában. Az egyik vonalon egy magán operátor, a másikon pedig az állami vasúttársaság veszi fel újra a forgalmat.
2017. 03. 04.
MÁV-HÉV: újabb elővárosi kaland?
A hét egyik rövid híre volt, hogy a „MÁV-csoport teljes jogú tagjává vált” a budapesti HÉV-eket üzemeltető leánycég, amelyik november óta BHÉV Zrt-ként firmált. Ám most ismét nevet változtatott és március 1-jétől hivatalosan is MÁV-HÉV Helyiérdekű Vasút Zártkörűen Működő Részvénytársaság néven működik. Persze, a MÁV-csoportnak nem ez az első kalandja Budapest elővárosában...
2017. 03. 03.
Hétvégi gyors – 2017. február 25-március 3.
Viszlát BHÉV, helló MÁV-HÉV – újracsomagolt elővárosi közlekedés Budapesten és környékén. Jól teljesítenek az amerikai vasutak az AAR szerint. Komoly átrendeződés várható a németországi vasúti járműgyártási piacon. Drezdában gyorsvillamos épül. Hírösszefoglalónk a hét végére.
Westbahn: az ÖBB és a Stadler intézi a karbantartást
2017. 03. 02.
Villamostender Duisburgban
Járműcseréről határozott a duisburgi DVG. Az új, alacsonypadlós villamosok 2020-tól állhatnak forgalomba és jelentősen bővül majd az akadálymentes utazási lehetőség a város villamosvasúti vonalain.