2017. 02. 28.

Visszavonták a távolsági tendert

A szlovák Közlekedési és Szállítási Minisztérium hivatalosan is visszavonta a Pozsony és Besztercebánya közötti, közszolgáltatás keretében végzendő távolsági személyszállítás tenderét. Hiába jelentkezett több ajánlattevő is, a megváltozó jogi környezet és több hiba miatt inkább visszavonta a tendert a szaktárca.

Elkészül az összes Flexity

Lehívja a BVG az utolsó opciót is a Bombardierrel kötött keretszerződéséből, így hamarosan összesen 210 Flexity villamos járja majd a német főváros villamoshálózatát. Az utolsó opció 21 járműre vonatkozik.

2017. 02. 27.

Szedett-vedett Nightjet

A decemberi menetrendváltás óta Európa nagy részén az ÖBB éjszakai vonatai, a Nightjet-járatok vették át az éjszakai forgalom korábban a DB által dominált viszonylatokat. Az első hónapok értékelésekor az ÖBB pozitív képet festett az üzemről – ezenközben a vonatok maguk meglehetősen színes képet mutatnak, nem egyszer igazi személykocsi-csemegéket is felvonultatva.

2017. 02. 24.

Hétvégi gyors – 2017. február 18-24.

Beszállnak a franciák a BLS Cargoba. A BLS mégsem száll be a távolsági közlekedésbe? Vevőre várnak a DSB olasz motorvonatai. További emeletes motorvonatokat vesz az SNCF. Ezek voltak a fontosabb hírek az elmúlt héten a közlekedés világában.

2017. 02. 23.

Csak egy kép – Motorvonati emlék

Kilenc évvel ezelőtt Damoklész kardjaként lebegett a megszüntetés réme a Körmend és Zalalövő közötti vasútvonal felett. Sajnos majd egy évvel később sem sikerült megmenteni a szabaddemokrata szakminisztérium ámokfutásától – a döntést előkészítő és támogató „szakértők” némelyike persze még mindig rendelhet pizzát „vasútgyilkos” jeligére... Miközben a személyforgalomtól megfosztott vasútvonal jövője a mai napig bizonytalan. Ma egy képet hoztunk csak egy azóta megszüntetett vasútvonalról...

2017. 02. 22.

Tendergondok a ČD-nél

Tavaly áprilisban és decemberben is írt ki mozdonylízingre tendert a cseh vasút, ám ezek sorra eredménytelennek bizonyultak. Most újra nekifutnak, mert több áramrendszerű és nagysebességű mozdonyra igencsak szükségük lenne.

2017. 02. 21.

Csak egy kép – metró a villamossínen

Németországban megszokhattuk, hogy ha kell, a tömegközlekedésben szokatlan megoldásokhoz is nyúlnak. Így hát teljesen normális, hogy a metró, pontosabban a Stadtbahn a villamosvágányokon is előfordulhat, közös peronos átszállást biztosítva az utasoknak. Egy ma már megismételhetetlen felvételt hoztunk ezúttal Neussból, Düsseldorf tőszomszédságából.

2017. 02. 20.

ÖBB Nightjet – bíztató kezdet

Kurt Bauer, az ÖBB távolsági üzletágvezetője a Párizsban tartott International Railway Summit keretében, az ÖBB járműstratégiája mellett beszámolt az első két hónap eredményeiről is.

2017. 02. 17.

Hétvégi gyors – 2017. február 13-17.

Új rovattal bővül a RegionalBahn oldala: heti összefoglalónkban minden olyan érdekességet, hírt megírunk, amit valamilyen módon eleddig kimaradt az oldal tartalmából mert egy nagyobb cikket talán nem ért meg, érdemes tudni róla vagy egyszerűen valóban csak egy apró érdekességről van szó. Nézzük hát, az elmúlt egy hétben mi minden történt, amiről nem adtunk szót külön-külön oldalunkon.

2017. 02. 16.

Új helyre költözik az S-Bahn-múzeum

Új helyre költözik a berlini S-Bahn-múzeum. Az eddig a griebnitzseei állomás melletti egykori áramátalakító épületében működő intézmény új helyet kapott, közelebb a belvároshoz. Ez jó dolog, bár a hely talán kisebb lesz, mint a régi volt és nem minden kiállítási tárgy kaphat helyet az új helyszínen.

2017. 02. 15.

Közlekedésfejlesztési irányok Berlinben

A tavaly szeptemberi berlini és az idén szeptemberi szövetségi képviselőválasztás között félúton tematizálni kellett egy kicsit a közvéleményt, ezért bedobtak egy zsáknyi fejlesztést a köztudatba. Persze, hogy mi valósul meg mindebből, az kérdés, mindenesetre az bizonyos, hogy a jövő kihívásainak valamilyen formában meg kell felelnie a láthatóan villamospárti városvezetésnek.

2017. 02. 14.

A BLS távolsági forgalomban?

Az SBB ma a svájci távolsági forgalomban szinte monopol helyzetet élvez, ám elképzelhető, hogy ez már nem marad így sokáig. A jelenleg csak regionális vonatokat üzemeltető BLS nagyobb távolságokban is kezd gondolkozni, átvennének néhány viszonylatot az szövetségi vasúttól,  amivel még az árak csökkenését is ígérik.

2017. 02. 13.

Az első villamos már megérkezett

Alighanem most nagy az öröm Luxembourgban: megérkezett az elmúlt hét végén az első villamos a nagyhercegség leendő villamoshálózatára.

2017. 02. 12.

Szarajevói barangolás – Buszok, trolik és egyebek

Bosznia-Hercegovina és annak fővárosa, Szarajevó kapcsán az olvasónak alighanem az immáron több mint húsz éve véget ért ostrom jut eszébe, ha akkoriban már élt és mondjuk szembetalálkozott a híradókkal. A két évtized azonban nem múlt el nyomtalanul és bár lépten-nyomon belebotlunk a polgárháború emlékeibe, szerencsére Szarajevó ma már inkább egy dinamikusan fejlődő város benyomását kelti, a pusztítás nyomai lassan – sajnos túl lassan – eltűnnek.

2017. 02. 11.

Szarajevói barangolás – A villamos

Bosznia-Hercegovina és annak fővárosa, Szarajevó kapcsán az olvasónak alighanem az immáron több mint húsz éve véget ért ostrom jut eszébe, ha akkoriban már élt és mondjuk szembetalálkozott a híradókkal. A két évtized azonban nem múlt el nyomtalanul és bár lépten-nyomon belebotlunk a polgárháború emlékeibe, szerencsére Szarajevó ma már inkább egy dinamikusan fejlődő város benyomását kelti, a pusztítás nyomai lassan – sajnos túl lassan – eltűnnek.

2017. 02. 10.

Készül a NEAT

Még nincs összesen két hónapja, hogy üzemben van, máris egy rövid összegzést tett közzé az SBB a Gotthard-bázisalagút üzeméről. A fontos tranzitútvonal üzembe helyezése komoly változásokat hozott a svájci vasút életében és az is biztos, hogy a fejlesztések nem állnak meg, folyik a nagy átbocsátóképességű alpesi tranzitútvonal kiépítése.

2017. 02. 09.

Task Force Beschleunigung – előny a tömegközlekésnél

Berlinben a buszok és a villamosok menetidejét forgalomtechnikai eszközökkel szeretnék csökkenteni, ezért a TXL miatt életre hívott szakértői csoport tovább dolgozik.

2017. 02. 08.

Nem kell az ingyenwifi a gyorsvasútnak

A gyorsvasút utasai hamarosan ingyenesen internetezhetnek – Hamburgban. A hírek szerint Berlinben is szó lett volna egy hasonló lehetőségről, ám a fővárosban nem látják szükségesnek a vonatokon az internetszolgáltatás bevezetését.

2017. 02. 07.

Gördülő sztrájk német módra

A Verdi felhívására két hétig sztrájkoltak Hessen tartomány autóbuszvezetői, majd a kinevezett közvetítők útján megállapodtak a felek. Az utasoknak és egyes kollégáknak is okoztak problémákat, amit majd a szolgáltatóknak és a közlekedési szövetségeknek kell elsimítaniuk.

2017. 02. 06.

Hoosier State: vissza az Amtrakhez

A Chicago és Indianapolis között közlekedő Hoosier State vonat újra az amerikai vasútpolitika reflektorfényébe került. A kissé fordulatosra sikerült 2015-ös üzemeltetőváltás után nem sokáig tartott az Iowa Pacific magánvasút karrierje a járattal: idén március elsejétől újra az Amtrak közlekedteti majd a Hoosier State vonatokat. Az ügy háttérben az üzemeltetői szerződés sajátosságai állnak – kattintsanak a részletekért!

2017. 02. 03.

HorizonGuide - magyar fejlesztés a távolsági útikönyvek piacán

A vasúti távolsági utazások sokak számára unalmasak lehetnek, még akkor is, ha az ablakon kitekintve rengeteg, sokszor a felületes szemlélő számára rejtve maradó érdekesség mellett haladunk el. Egy magyar fejlesztésű alkalmazás most ezen szeretne változtatni azzal, hogy kifejezetten a távolsági utakra szóló útikönyvet ad a felhasználók kezébe. A HorizonGuide fejlesztésének hátteréről, a csapat jövőbeli elképzeléseiről beszélgettünk az ötletgazdával és tulajdonossal, Kollai Istvánnal.

2017. 02. 02.

A 103-asok vége?

Sokáig csak pletyka volt, de most már úgy tűnik, végleges, hogy a típus búcsúja után több mint egy évtizeddel véget ér a 103-as sorozatú mozdonyok sokadik virágkora. Igaz, legutóbb már csak München térségében és csak egy napos fordában dolgozott egy mozdony, de a biztos munka mára a múlté lett.

2017. 02. 01.

Gépcsere a Hanse-Expressnél – Bérmunkás 120-as

Hosszú ideig tabunak számított a DB AG-nál a mozdonyok és elsősorban a nagytejlesítményű vonali mozdonyok értékesítése a versenytársak számára. Ám az utóbbi időben nem csak a DB AG által részben tulajdonolt magánvasutak, hanem „idegenek” is vehettek nagy mozdonyokat. Ám az, hogy egy zászlóshajót, nevesül egy népes gyorsvonati forgalmú gép egyikét adják el, az külön érdekes.