Akár 200 villamosmozdony szállítására vonatkozó keretszerződést írt alá a Siemensszel az ÖBB. Ez az a tender, amiről már korábban tudni lehetett, hogy az ÖBB régi partnere, a német mozdonygyártó lesz a befutó rajta. És így is lett, ráadásul a szerződéskötéssel együtt néhány mozdonyt le is hívtak az osztrákok.
Összesen 200 villamosmozdonyra vonatkozó keretszerződést kötött a Siemens és az ÖBB. A járművek elsősorban a teherforgalomban közlekedő mozdonyok kiváltására érkezhetnek majd és az ÖBB már le is hívott 30 Vectront a rendelkezésére álló keretből.
(grafika: Siemens)
A most ténylegesen megrendelt mozdonyok egyen- és váltóáram alatt is működőképesek lesznek és elsősorban Kelet- és Délkelet-Európa valamint a Németország és Olaszország felé irányuló forgalomban vetné majd be őket az ÖBB. Az első gépek várhatóan 2018 nyarán állnak majd szolgálatba.
A keretszerződés három különböző járműtípusra vonatkozik: a többáramrendszerű mozdonyok mellett csak váltóáramú gépekre vonatkozó kontingense is van az ÖBB-nek: ezen belül lehet dízel segédhajtással és anélkül is rendelni a gépeket.
Fontos megjegyezni: a most megkötött szerződés nem az akár kétszekciós mozdonyokra is vonatkozó „Supercargolokomotive”-tender eredménye, de a szakértők ott is a Siemens győzelmére számítanak.
Fontos megjegyezni: a most megkötött szerződés nem az akár kétszekciós mozdonyokra is vonatkozó „Supercargolokomotive”-tender eredménye, de a szakértők ott is a Siemens győzelmére számítanak.
Halász Péter