2017. 01. 23.

Ventus-próba a Dunán innen

Az elmúlt hétvégén a GYSEV egyik Ventus-motorvonata „kirándulást tett”: a Siemens Desiro ML motorvonat ugyanis Sopronból egészen Füzesabonyig jutott el, ugyanis különféle mérésekre volt szükség a járművek magyarországi üzeméhez.




Az ÖBB mellett a GYSEV is vásárolt öt Siemens Desiro ML motorvonatot. A szerelvények a nyár közepi bemutatójuk óta elsősorban a Deutschkreutz–Sopron–Ebenfurth–Wien Hauptbahnhof–Kittsee–Bratislava-Petržalka viszonylaton közlekednek, vegyesen az ÖBB mozdonyos ingavonataival és motorvonataival. A szerelvények „természetes élőhelyüktől” távol viszonylag ritkán láthatók, hiszen a napi üzemből nélkülözni a járműveket nem könnyű feladat. Ám vannak olyan ügyek, amelyek miatt mégis ki kell venni őket a napi fordából, erre főleg hétvégén kerülhet sor.
A GYSEV 4744 300+7044 300+4744 800 pályaszámokat viselő vonata január 21-én érkezett Sopronból először Gödöllőre. Itt néhány órás pihenő után folytatta a munkát, a jármű ugyanis az éjszaka során eljutott Nyékládházáig is, útközben és a végállomásokon különböző biztosítóberendezési zavartatási méréseket végeztek. A szerelvény 22-én tért vissza Sopronba.

A GYSEV motorvonatának közlekedése körül nem volt nagy hírverés, ennek ellenére számos vasútbarát várta a szerelvényt útja során a sínek mellett – itt éppen Gödöllőre érkezik a szerelvény

Akár Ausztriában is lehetnénk, bár arrafelé ilyen alacsony peron és ekkora állomás ma már csak mutatóban akad itt-ott

A motorvonat délután fél háromtól este hatig pihent Gödöllőn, állhelyzeti próbák és mérések is beleférhettek a pihenőbe – az éj leple alatt pedig irány Nyékládháza!

A nemrégiben felújított királyi váróterem épületével együtt eleddig még nem fotózhattuk a GYSEV új motorvonatát

A 107-es és mögötte a 105-ös kék FLIRT mint Budapestről Egerbe tartó 546-os számú gyorsvonatként szakította meg útját Gödöllőn: a FLIRT és a Desiro ML randevúja amúgy nem ritkaság, hiszen a GYSEV-nek is van immáron tíz Stadler-motorvonata

Az ÖBB hálózatán nem ritkaság, ha a Desiro ML-ok Inlandswagenekkel avagy CRD-ingákkal találkozhatnak – igaz, arról ott szó sem lehet, hogy V43 1065 431 065 legyen a vonat élén – cserében az üzemeltető vasúttársaság nem csak dísznek tart az állományában vezérlőkocsit, ellentétben a MÁV-START-tal. A vonat nem mellesleg a Sátoraljaújhelytől Budapest-Keleti pályaudvarig közlekedő 5205-ös számú sebesvonat

Halász Péter