Tizenöt év után eltűnik Berlinben a Metro-viszonylatok külön jelzése az utastájékoztatási rendszerekből. A viszonylatszámokban marad ugyan az M-betű, de a külön piktogramot kivezeti a BVG az utastájékoztatásból.
2004-ben, Berlin tömegközlekedésének jelentős átalakításakor jelentek meg az utcán a buszok és a villamosok között a Metro-járatok. Az akkori idea szerint ezek a viszonylatok sűrűn, csúcsidőszakban 5, csúcson kívül 10 percenként jártak és legalább naponta 20 órában (4 és 24 óra között), de sok esetben 24 órás üzemben közlekedtek. Éppúgy van MetroTram, ahogy van MetroBus is a hálózaton. Az ilyen járatokat külön piktogrammal (sárga négyzetben, illetve körben egy M betű) és a viszonylatszám elé írt M-el jelezték.
Az M45-ös MetroBus-viszonylat egyik kocsija Spandau, Johannesstift végállomáson. A szám és az M-betű marad, az ágazati piktogram (a képen ilyen nem látszik) megy
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A BVG most úgy döntött, hogy az utastájékoztató elemek esetében elhagyják a Metro-járatok külön jelzését, azaz az említett piktorgramot. A közlekedési cég változásokat taglaló kiadványában már felhagytak a használatukkal, de ugyancsak eltűntek a külön grafikai elemek az okostelefonos utazástervezőből és a honlapról is. A többi felületről 2017 során tűnik el a külön jelzés, a jövőben csak a viszonylatszám előtti M betű utal majd a járat mivoltára.
Rathaus Spandau csomópont áttekintő térképe. A sárga M-betűs pöttyökkel jelzett megállókban találja meg az utas a Metro-járatokat – a kiegészítő grafikai elemet elhagyja a BVG
(grafika: BVG)
(grafika: BVG)
Változtatás hátterében az áll, hogy a BVG egyszerűbbé kívánja tenni az utastájékoztatást, átláthatóbb és egységesebb grafikai elemeket kíván alkalmazni, így a jövőben csak a közlekedési szövetség, a VBB által is egységesen használt ágazati jelzésekkel találkozhatnak az utasok.
Halász Péter