December 10-én, az idei menetrendváltással eltűntek a menetrendből a Bécs és Salzburg között húzódó Westbahn vasútvonalról a hagyományos Intercity vonatok, helyüket újabb Railjetek vették át. Ezen vonatokról készült képeinkből szemezgetünk ez alkalommal.
Tegnap egy rendhagyó írással búcsúztattuk az IC-ket, a mai napon pedig kicsit visszatekintünk, milyenek is voltak az osztrák távolsági közlekedés zászlóshajói a Railjetek érkezéséig. Szerkesztőségünk tagjainak képarchívumából mindenféle sorrend vagy rendszer nélkül válogattunk, ezeket a fotókat találtuk!
A sort kezdjük a csemegékkel: az ÖBB mellett a GYSEV gépeinek is jutott a dicsőségből: IC-kkel közlekedhethettek a Westbahnon. Itt épp 2010 nyarán érkezik egy vihart ígérő estén a Westbahnhofra a 1047 502-es.
Ha pedig GYSEV: Magyarország első Werbelokja, a GYSEV 1047 504-ese volt, Joseph Haydnnak állított emléket a gép. Itt pedig Hütteldorfból jár ki IC-jével 2009. augusztus 25-én este.
Átmeneti állapot: a 1116 231-es 2011 őszén már Railjet-fényezésben van, de saját Railjet-garnitúra hiányában még IC-je élén érkezik Hütteldorfba.
És persze személykocsis csemege nélkül sem maradhatunk: az ÖBB-nél fellépő átmeneti kocsihiányt járműbérlettel enyhítették az osztrákok: a DB-től érkezett egykori InterRegio-kocsik főleg a salzburgi IC-kben érték el Bécset. A felvétel 2010. január 30-án készült egy „Kühlschrank-Ösi”-ről.
ÖBB Intercity tart Salzburg irányába a Bécs és St.Pölten közötti nagysebességű vonalon Tullnerfeld előtt.
Salzburg Hbf, a Kinderkino felirat és egyben ezek az extra szolgáltatást nyújtó kocsik az elmúlt években kikoptak a forgalomból.
Wels Hbf-on azóta a már sajnos az a szép nagy kék tábla sincs meg az állomás nevével, az idei menetrendben pedig már Intercity vonatok sem nagyon járnak erre.
A bregenzi IC érkezik Salzburgba.
Egy klasszikus fotóhely volt a Bécshez közeli Wolf in der Au megállóhely mellet ez, egészen addig, amíg 2015 decemberétől már nem erre jártak a távolsági vonatok a bécsi főpályaudvar megnyitása miatt.
IC feszül az ívben Wolf in der Au-nál. Archív felvétel.
Aztán az IC-k is megérték még Wien Hbf teljes üzembehelyezését, sőt még a Cityjeteket is, melynek bemutatója alkalmából készült ezen felvétel.
Wolf in der Au valamivel később, egy duplagépes IC fürdőzik a napfényben.
Klasszikus kép a Westbahnhofról, az első vágányra kígyózik be a sok átszelési váltón egy IC.
Az utolsó nap a Westbahnhofon, 2015. december 12-én.
Másnap már ilyet lehetett fotózni az osztrák főváros új központi pályaudvarán.
A bregenzi IC szokásos 9 kocsijával kaptat felfelé a behavazott Arlbergbahnon a jól ismer Braz melletti ívben Bécs felé.
Egy mindennapi kép, egészen 2016. december 10-éig. Intercity érkezett Bécs felől St.Pöltenbe, majd halad tovább Salzburg felé.
St.Pöltentől valamivel nyugatra gyorsít az oszloperdőben egy IC 2016 májusában.
IC-t fotózni mentünk, de nem volt valami kegyes az időjárás idén október végén Attnang és Vöcklabruck között.
Idén még egy kis nosztalgia is belefért, amikor Bécs és St.Pölten között vágányzár miatt a régi vonalon át közlekedtek a távolsági vonatok.
Ezek pedig már az utolsók. Az utolsó bregenzi IC rövid salzburgi tartózkodása alatt.
Az utolsó hagyományos IC indul Salzburgból. Ez a vonat már csak Linzig közlekedik és ennek megfelelően igencsak kurta, de innen ő az utolsó, IC843-as számmal.
Ezen a képen pedig a legutolsó közlekedett hagyományos Westbahn IC, az IC820. 23:30-kor érkezett linzi végállomására. Egy korszak vége.
Berky Dénes