Új közbringa-szolgáltató kapta meg a német fővárosban a kerékpárkölcsönző rendszer üzemeltetésének jogát. Bár a tömegközlekedésnek nem része a kerékpározás, a rendszer mindenképpen kiegészíti azt. A korábbi DB-s biciklik novemberben eltűnnek – de nem egészen.
Még június elején hirdettek győztest a berlini közösségi kerékpár-rendszer üzemeltetői tenderén, a rendszert eddig működtető Deutsche Bahn Konzern mégsem szeretne kimaradni a jóból. Az eddig 150 fix állomással és 1.650 kerékpárral üzemelő Call a Bike nevű rendszerben rendszerben az első 30 perc használat 1 €-ba került.
A Nextbike rendszere az elérhető legújabb eszközökkel üzemel majd, a Budapestről ismert terminál, ügyfélkártya, telefonos applikáció és beépített számítógép mellett telefonhívással is lehet majd bérelni. A zártkörű próbaüzem Lichtenberg kerületben már fut, tavasztól 200 állomáson 2.200 kerékpár lesz elérhető. 2018 végére 700 állomást és 5.000 kerékpárt vállaltak, amivel elnyerték az 5 éves szerződést és a szenátus 7,5 milliós támogatását. A tarifa az első 30 percre bérlettel díjmentes, egyéb esetben 1,50 € lesz. A 2004-ben alapított lipcsei cég nem kispályás: 4 kontinens 18 országának 100 városában 30.000 kerékpárt üzemeltetnek.
A DB a saját rendszerét továbbüzemelteti, a kerékpárok számát megduplázza és a Lidl lesz az új támogató: az eddigi vörös-ezüst kerékpárok zöld-ezüstté változnak és Lidl-Bikes néven fut majd a rendszer. Az eddigi felhasználóknak nem kell újra regisztrálniuk, bár a bérlési díj azonos lesz a város által támogatott rendszerével. Viszont a fix állomások helyett virtuális visszaadási zónákat hoznak létre és az ezekben lelakatolt kerékpárok után 0,50 € visszajár majd. A beépített GPS-modul miatt viszont Mitte kerületben eddig is bármelyik kereszteződésben vissza lehetett adni a kerékpárt, ezt most a teljes területre kiterjesztik.
Adorján Péter