Hivatalosan is búcsút vesz már a DB Regio a stuttgarti S-Bahn-hálózaton a mai napig még aktívan szolgáló 420-as sorozatú motorvonatoktól. A „Szent Motorvonat” néven emlegetett legendás járműsorozat ugyan már jó ideje búcsúzott volna a sváb metropolisztól, de az utódok, a 430-as sorozatú motorvonatok gondjai miatt még maradtak egy darabig. Ám november 4-én ennek vége.
A stuttgarti gyorsvasúti hálózat első darabjának 38 évvel ezelőtti megnyitása óta a vonalhálózat elválaszthatatlan részei voltak a 420-as sorozatú motorvonatok. A háromrészes, valamennyi tengelyén hajtott szerelvények jó gyorsítóképpességük és jellegzetes hangjuk miatt a vasútbarátok kedvenceivé váltak az elmúlt évtizedek során. A megbízható szerelvények ugyan nem klimatizáltak és nem is átjárhatók, de cserében robosztusak és mindig kihúzták a bajból a szolgáltatót.
Ám most elérkezett az idő a távozásra. Igaz, ez már régóta terítéken volt, azonban a 430-as sorozatú motorvonatok különféle gondjai miatt egyre csak húzódott a távozásuk – ennek ellenére a stuttgarti flotta egy részse a Rajna-Ruhr-vidéken, Düsseldorf környékén; más része pedig Münchenben kapott új feladatokat, igaz, jó eséllyel ott is csak átmeneti jelleggel. Frankfurt am Mainban, a motorvonat-típus másik fellegvárában már 2014-ben elbúcsúztak ezek a szerelvények.
Magyarics Zoltán felvételén 2010 májusában húz ki a főpályaudvarról egy három egységből csatolt motorvonat – 2016. november 4-én pedig utolsó alkalommal teszik meg ezt a vonatok
(fotók: Magyarics Zoltán)
(fotók: Magyarics Zoltán)
Az 1978 óta szolgáló motorvonatokat képviselő utolsó szerelvények november 4-én közlekednek majd a stuttgarti gyorsvasúti hálózaton. A 420 450-es ésa 420 461-es egységek egy-egy kört tesznek majd Stuttgart Hauptbahnhof felszíni vágányairól Vaihingenbe és Ludwigsburgba 13:24-es és 14:43-as indulással, majd 15:36-kor a szerelvény elindul Plochingebe, ahol az S-Bahn-hálózat járműtelepe is van, ide állnak be utolsó hivatalos útjukon a vonatok.
Halász Péter