A RegionalBahn elsők között számolt be arról, hogy még 2015 elején a Bombardiertől rendelte meg a Wiener Linien az új bécsi villamosgenerációt. Az első körben 119 villamost magában foglaló rendelést egy 37 darabos opció követi és az első kocsik 2018-tól váltják majd le a mostani állás szerint a magaspadlós villamosokat.
A Wiener Linien és a Bombardier közös sajtótájékoztatón mutatta be az új bécsi villamosgeneráció látványterveit és 1:20-as méretarányú makettjét. A Flexity-járműcsaládba tartozó kocsikból a Wiener Linien 119 darabot rendelt meg és további 37-re van opciós joga. A mostani állás szerint a Donaustadtban épülő járművek 2018 végével jelenhetnek meg az utcákon, kiszorítva a még üzemelő magaspadlós kocsikat.
A gyártó szerint a kocsik belső tere a lehetőségekhez mérten rugalmas: a különféle igényeknek megfelelően könnyedén átépíthető. A 34 méter hosszú, 2,4 méter széles kocsik 211 utast szállíthatnak, a nagy járófelületek gyors utascserét biztosítanak. Az ULF-eknek köszönhetően meghonosított igen alacsony padlószint marad: az új kocsik belépőszintje 215 milliméterrel van sínkorona felett. A villamosokon két kerekesszékes hely is lesz, valamint minden kerekesszékessel szemben helyet foglalhat majd a kísérőjük is. A végleges elrendezés kapcsán a mozgássérültek szervezeteivel is konzultáltak.
Az utastér tágasabb lesz, a villamosokon két kerkesszékes hely is kialakításra kerül majd, az ULF-eknél megszokott alacsony belépési magasság viszont marad
(a képek forrása: Wiener Linien / Bombardier)
(a képek forrása: Wiener Linien / Bombardier)
Az első kocsik 2018-ban, az utolsók pedig 2026-ban állhatnak forgalomba. A tervek szerint ekkora tűnhet el az utolsó magaspadlós villamoskocsi az osztrák fővárosból.
Halász Péter