Állomásfelújítási programba kezd a Deutshe Bahn AG Északrajna-Vesztfália tartományban. A program keretében számos fontos csomópont újul meg, az első ezek közül Duisburg állomása. A felújítás és a modernizáció mellett a cél az akadálymentesítés.
Északrajna-Vesztfália tartományban a közlekedési megrendelőszervezetek, a tartományi kormányzat és a DB AG összefogásában indult el az „1 von 150: Moderne Bahnhöfe für NRW” (1 a 150 közül: modern pályaudvarok Északrajna-Vesztfáliának) címet viselő program. Az állomásfelújítási program keretében már szeptemberben elindult az információs kampány, amelynek célja az utasok tájékoztatásra a várható modernizációs munkákról. A pénzügyi hátteret a Rhein-Ruhr-Express létrehozására szánt forrásokból teremti meg a tartományi kormányzat.
Korszerű, akadálymentes állomások várják majd az utasokat az állomásfelújítási program eredményeként
A program célja a modernizáció mellett az akadálymentesítés: jelenleg a tartomány állomásinak 73%-a akadálymentes, ezt a számos 2019-re szeretnék 80-ra feltornászni. A munkák keretében új rámpákat és felvonókat építenek ki a mozgáskorlátozott utasok számára. De mindenki élvezheti majd a megújuló utasforgalmi létesítmények előnyeit: új perontetők, új alul- vagy felüljárók épülnek és a meglévőket modernizálják. Megújulnak az utastájékoztató rendszerek és a taktilis vezetőrendszereket is helyreállítják – ez utóbbi a látássérültek számára lehet hasznos.
A duisburgi pályaudvar új csarnoka sokkal világosabb és átláthatóbb lesz, mint a régi
A program első fontos eleme a duisburgi pályaudvar modernizációja. A naponta mintegy százezer utast fogadó állomáson a számtalan regionális járat mellett több távolsági viszonylatnak is van megállója, a Ruhr-vidék egyik nagyon fontos csomópontjáról van ugyanis szó. Az állomás látványos átépítésére 2017-től kerül majd sor: ekkor újulhat meg majd a mai csarnokszerkezet. A mai, fával fedettet egy korszerűbb megoldás váltja majd fel, ami megőrzi az eredeti méretit, de sokkal több napfényt enged majd be az állomásra a nagy üvegfelületnek köszönhetően. Változás, hogy a tartóoszlopok helye átkerül a vágányok közül a peronokra, így a karbantartás kevéssé zavarja majd a vasúti közlekedést.
A csarnok méretei nem, de a formája megváltozik majd
(a látványtervek forrása: Deutsche Bahn AG)
(a látványtervek forrása: Deutsche Bahn AG)
Ugyancsak megújulnak az átépítés keretében a peronok és azok berendezései. Új tájékoztató rendszert kap majd az állomás, valamint sor kerül majd a mozgólépcsők felújítására is. Az átépítést várhatóan 2022 áprilisára fejezik majd be.
Halász Péter