Az InnoTrans jelentette pörgés után egy kicsit nyugodtabb vizekre evezünk ismét a RegionalBahn oldalán, ám ez nem jelenti azt, hogy elfelejtődik majd a berlini szakkiállítás, hiszen tematikus összefoglalókkal még bőven jelentkezünk a jövőben is. De most egyfajta átvezetésként következzen egyetlen kép a német fővárosból és annak legrövidebb metróvonaláról.
Berlinben 2009 óta közlekednek a metrószerelvények a mindössze 1,8 kilométer hosszú, U55-ösként jelzett vonalon. A Hauptbahnhof és a Brandenburger Tor (korábban az S-Bahn számára Unter den Linden) közötti szakaszra még egy köztes megálló is jutott: a kormányzati negyed, a Regierungsviertel közepén, a Reichstagsgebäude és a Bundeskanzleramt tőszomszédságában található a Bundestag nevű megálló. Itt készült mai felvételünk is a Brandenburger Tor felé tartó szerelvényről.
Érdekesség, hogy maga a megálló már jóval korábban elkészült, mint a vonal és a mintegy háromezer négyzetméter alapterületű földalatti csarnokban számos zenei eseményt és különféle kiállításokat is tartottak, mielőtt 2008-ban elkezdődtek a metróvonal építésének előkészítő munkái.
A 2008. augusztus 9-én a nagyközönség előtt is megnyitott vonal joggal érdemli ki a „játékmetró” nevet. A vonalon ugyanis tíz perces követést nyújtva egyetlen két vagy ritkábban négykocsis szerelvény ingázik, elsősorban persze a turistákat szállítva. A jelenlegi állás szerint talán 2020-ra ér el majd ide az Alexanderplatz felől az U5-ös vonal – előtte persze jó fél évre ismét lezárják majd a vonalat az átépítés miatt. Ennek oka, hogy a leendő kelet felé vezető vágány legfeljebb csak síneket tartalmaz, a biztosítóberendezés és a jelzők nem épültek meg, de az összekötés megvalósulása után szükség lesz majd a teljes értékű infrastruktúrára.
Addig viszont marad a pendlizés és a három darab ikermotorkocsira, valamint egy további segélyvonatra rúgó járműpark a berliniek és a turisták örömére, de főleg inkább sokkolására.
Halász Péter