2016. 09. 14.

Csak egy kép – InnoTrans 2008

1994 óta rendezik meg kétévente Berlinben az InnoTrans nevű kiállítást és vásárt. A vasúti szakmai találkozónak indult esemény ma már egyre komplexebb események tekinthető, hiszen a vasút mellett a gumikerekes tömegközlekedés is egyre nagyobb hangsúlyt kap. Az idei InnoTrans szeptember 20. és 23. között lesz a berlini Messegeländén, ám ezúttal egy 2008-as felvételt hoztunk ízelítőként.



Az InnoTrans a vasúti szakma és szakmával foglalkozó zsurnaliszták számára is komoly vonzerővel bírt mindig is. Sőt, az elmúlt pár év során egyre komolyabb lett a kiállítás is, amelyen számos magyar szereplő is ott van. A vasúti járművek mellett pedig a beszállítók is jelen vannak az egyes részegységekkel, de az informatika és a szakmai látogatók karrierépítése sem elhanyagolt szempont. Ehhez képest persze az újságírókat nagyon nem is kényeztetik el, de ez tulajdonképpen nem is cél. Egy viszont biztos: a szakma egyik fontos találkozójáról beszélünk, ahol igyekszik mindenki valami újat, valami izgalmasat mutatni a látogatóknak, ezért is figyelnek oda komolyan a szereplők Berlinre minden második évben.


A mostani felvételünk még 2008-ban készült, az InnoTrans esetében szinte tipikusnak mondható egyik esős napon. A képen az akkor vadonatújnak számító 422-es sorozatú gyorsvasúti motorvonat látható – csakazértsem a Bombardier Talent 2-esét mutatjuk most, hiszen az a kép és a Talent 2-esek kezdeti buktató miatt amúgy is lerágott csontnak számít a témával egyetemben.
A 422-esek sem voltak túl sikeresek a kezdetek során, ám mára gatyába rázták őket és megbízhatóan szolgál mind a 84 motorvonat a Rajna-Ruhr-vidék gyorsvasúti vonalain. A Bombardier és az Alstom alkotta konzorcium által épített vonatok szoros rokonságot mutatnak a 423-as sorozattal, ám a megváltozó európai igények szerinti új orrkialakítást kaptak a vonatok. A szerelvényeket jelenleg a DB Regio üzemelteti, a jövőben – 2019-től – a megrendelőszervezet megveszi a járműveket és egy esetleges új operátornak adja majd át üzemeltetésre a vonatokat a gyorsvasúti hálózat üzemeltetési pályázatai nyomán.
Ne menjünk el szó nélkül amellett sem, hogy 2016-ban is lesz InnoTrans: a RegionalBahn pedig a tervek szerint a tavalyelőttihez hasonló módon tudósít az eseményről. Amíg azonban nem érkezik el az első szakmai nap, egyelőre csak a 2014-es beszámolóinkat tudjuk olvasóink figyelmébe ajánlani, illetve néhány, 2016-os előrejelzést tudunk kínálni.