Tíz évvel azután, hogy megvették őket, végre szolgálatba állhatnak a bosnyák vasút Talgo-szerelvényei. A nemzetközi forgalomról egyelőre nincs szó, belföldön, Szarajevó és Zenica között közlekednek majd a spanyol szerelvények.
A ŽFBH még 2006-ban vásárolt a spanyol kormány támogatásával összesen kilenc Talgo-szerelvényt: öt nappali és négy éjszakai forgalomra alkalmas vonatot. A Klix.ba híroldal értesülései szerint a vonatok hamarosan, szeptember közepén szolgálatba állhatnak Szarajevó és Zenica között.
Feliratok a bosnyák Talgo oldalán. A 220 km/h-s sebesség viszont csak álom...
A ŽFBH részéről megszólalók a hírportálnak jelezték: az első vonatok megszerezték valamennyi engedélyüket és elméletileg lehetséges lenne a nemzetközi forgalomban való bevetésük is. Augusztus végén bemutató utazást is szerveztek a sajtónak, ahol megerősítették a korábbi híreket, ami szerint a Szarajevó és Mostar közötti vasútvonal felújításának befejeztével forgalomba áll majd ezen a szakaszon az öt nappali szerelvény. A korábbi hírek még arról szóltak, hogy júliusban állhatnak forgalomba a vonatok, ám ez egyre csak tolódik.
A ŽFBH sajtóút keretében mutatta be a lassan már tíz éves vonatokat, amelyek egy percet sem közlekedtek eddig még
(fotók: Feđa Krvavac / klix.ba)
(fotók: Feđa Krvavac / klix.ba)
A korábbi, nagyívű tervek között a Szarajevóból Belgrádba, Zágrábba, Budapestre és akár Bécsbe közlekedő vonatok „talgósítása” is szóba került, de a bosnyák vasút és a boszniai szerb vasút anyagi helyzete és a pályaállapotok ezt nem engedik meg.
A klix.ba videóján a szarajevói pályaudvarról indul a sajtóút szerelvénye
Halász Péter