Kiszáll a Deutsche Bahn AG a távolsági buszos piacból. A legfrissebb hírek szerint ugyanis a német szövetségi vasútnak nem érte meg a távolsági autóbuszok fenntartása, hiába bővítették komoly tempóval a kínálatot. Úgy tűnik, hogy a Flixbus-Meinfernbus terjeszkedésével nem tudnak lépést tartani. Csak pár IC Bus vonal marad meg.
Az év végén kiszáll a Deutsche Bahn AG a távolsági autóbuszok üzemeltetéséből Németországban. A tervek szerint a legtöbb érdekeltségüket eladják majd, miután a Flixbusszal nem tudják tartani a lépést – utóbbi a közelmúltban a posta és az ADAC koprodukciójában működő szolgáltatást vásárolták fel.
Az IC Bus márka (egyelőre?) megmarad, a BLB egyes járatait is ők veszik át
A német országos közszolgálati televízió híradója, a Tagesschau úgy tudja, hogy a vasúttársaság a Berlin Linien Bus márkát megszünteti és ezt már közölték a dolgozókkal is. A BLB megszüntetése nyomán a szintén a cégcsoporthoz tartozó IC Bus márka alá vesznek át a mintegy negyven viszonylat közül néhányat, a többit azonban le fogják építeni. A két buszos márka a cégcsoportnak az elmúlt évben alig 30 millió euró bevételt hozott, miközben összesen 15 millió eurónyi veszteséget termeltek.
A DB AG annyit közölt hivatalosan, hogy az év második felében átgondolják a távolsági buszokkal kapcsolatos stratégiájukat. A cégcsoportot vezető Rüdiger Grube nemrégiben azt nyilatkozta, hogy „hülyeség”, hogy kivonulna a DB a távolsági buszok piacáról, ám most mégis úgy tűnik, hogy megadják magukat.
A Berlin Linien Bus járatainak nagy része megy a levesbe, a DB AG nem bírja versenyt a Flixbusszal
(fotók: DB AG)
(fotók: DB AG)
A DB AG furcsa módon nem az alaptevékenységét próbálta meg erősíteni a távolsági buszokkal szemben, azaz nem a vasúti utazást próbálta meg olcsóbbá tenni (ahol amúgy kvázi monopolhelyzetben van a távolsági közlekedés tekintetében), hanem a buszos közlekedésben próbált meg saját babérokra törni. A mostani pofon talán megmutathatja: mindenkinek érdemes a saját portája előtt sepregetni.
Halász Péter