2016. 08. 31.
2016. 08. 30.
Az Amtrak ismét Alstomot vesz
Korábban már beszámoltunk az Amtrak beszerzési terveiről a nagysebességű szerelvények legújabb generációja kapcsán, most pedig itt a győztes. A jelek szerint az Amtrak nem kívánt változtatni a győztes csapaton, így a már közlekedő Acela-szerelvényekhez hasonlóan ezúttal is az Alstom szállítja majd a 28 vonatot a nagy forgalmú Boston–New York–Philadelphia–Washington vonal számára.
2016. 08. 29.
Menetrendszerű járatritkítás
Augusztus 29-ével többé-kevésbé vége a nyárnak, legalábbis a MÁV-START-nál mindenképpen, hiszen a balatoni vonalakon visszatér a téli menetrend vagy annak egy picit bővítettebb változata, az „elő- és utószezoni menetrend”. Ám a téliesítés mellett elrejtettek pár finomságot is a változásokat taglaló információcsomagban, ezek hátteréről lebbentjük most fel a fátylat. Előre szólunk: önös érdekek és értelmetlen lépések is terítékre kerülnek a következőkben.
2016. 08. 28.
Csak egy kép – metró vagy nem metró?
A szakma által csak „barnaköpenyesnek” nevezett mérnökök és egyéb hozzáértők pár évvel ezelőtt valahol sikeresen azt nyilatkozták, hogy a metró az csak kék lehet és a föld alatt kell menjen, harmadik sínről – ha nem is szó szerint ezt mondták, de az értelme ez volt. A szín kérdését már Budapesten is sikerült megugrani, ám egyelőre mást nem és nincs is közel például az M2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése, főleg akkor, amikor a BKV-ból ki kell szervezni a HÉV-eket a fővárosi döntés szerint. Máshol persze ez a kérdés pofonegyszerű: példaképpen most csak egy képet hozunk Düsseldorfból.
2016. 08. 26.
Légszennyezési kvótákból közösségi közlekedés - Kalifornia tovább fejleszt
Kalifornia továbbra is viszonylag komolyan invesztál a közösségi közlekedésbe: az állam közlekedési ügynöksége kedden hirdette ki a vonatkozó pályázat eredményét, mely szerint 14 beadvány összesen 390 millió dolláros támogatást kap az idei költségvetésből. Lássuk, mire költik a nyertesek ezt az összeget – nagyvasúttól metrón át light rail-ig!
2016. 08. 25.
Tíz éves a mobiljegy
2016. 08. 24.
Folytatódik a kocsifelújítás
Folytatódik az évek óta tartó kocsifelújítási program a ČD-nél. A cseh vasút ezúttal étkezőkocsikat és fekvőhelyes járműveket újíttat fel, igazodva a kor színvonalához és az utasok elvárásaihoz.
2016. 08. 23.
Újrangondolt váróterem
Új várótermeket tervez a Deutsche Bahn: a müncheni főpályaudvaron egyelőre három, új koncepció mentén kialakított területet tesztelnek, amelyek segítségével kialakítják a jövő várótermét.
2016. 08. 22.
Rövidít a HKX
December óta közlekedik napi két pár vonat Hamburg és Frankfurt am Main között a HKX gondozásában. Ám a magánvasútnak úgy néz ki, nem jött be a hosszabbítás: augusztus végétől megszűnik a frankfurti járat.
2016. 08. 20.
Nosztalgia a Skót Felföldön – Strathspey Railway
Nagy-Britanniában a komolyabb fizetőképes keresletnek hála sok helyen találunk múzeumvasutakat a bezárt vonalak maradványain, ám a napi szintű gőzvontatású üzem még itt sem gyakori. A Skót Felföld jól menő múzeumvasútja pedig ebben a műfajban indul, és nem is szerepel rosszul – ismerkedjünk meg az Aviemore és Broomhill között közlekedő Strathspey Railway világával!
2016. 08. 19.
Csak egy kép – Neussi délután
A Rajna-Ruhr-vidék mindig is számtalan érdekességgel várta a vasútbarátokat. Bár a fénykora már letűnt, még most is érdekes és tartalmas a vasúti közlekedés az egykor komoly nehéziparral büszkélkedő, ma viszont már inkább múzeumokban és számos más látnivalóban gazdag vidéken. Már a vasút sem „az igazi” és öt év távlatából is jól látszanak a változások. Csak egy kép következik – ezúttal Neussból.
Késnek és kimaradnak a berlini buszok
A berlini városvezetés egyik kiemelt célja volt a TXL buszjárat pontosságának fokozása. De a városi közlekedés nem csak a reptéri buszból áll és késnek bőven a többi járatok is.
2016. 08. 18.
Csak egy kép – Drezdai este
Ma már hiába keressük a DB 180-as sorozatú mozdonyait és a szlovák vasút kocsijait is a német pályákon, egyik sincs már meg. Sőt, maga a vonat se jár már ebben a formában, igaz, cserében ismét van Metropol, ami összeköti a magyar, a szlovák, a cseh és a német fővárost egy röpke éjszaka alatt. Csak egy kép, ám annál több mondanivaló következik a hajtás után.
Csehország: állami támogatás a regionális közlekedéshez
Elfogadta a cseh kormány a közlekedési tárca és 14 régió között született megállapodást: ezzel biztosítják a regionális vasúti közlekedés pénzügyi hátterét 2020 és 2034 között.
2016. 08. 17.
Kaliforniában is KISS
Újabb amerikai megrendelést kapott a Stadler Rail. Amint korábbi cikkünkben is előrejeleztük, a svájci járműgyártótól a villamosítást most intéző Caltrain tizenhat darab, hatrészes villamos motorvonatot rendelt. Ez az első alkalom, hogy a svájci cég a tengerentúlon értékesítheti az emeletes motorvonatát – egyúttal az eddig legnagyobb megrendelésük az észak-amerikai piacon. Az ügylet igazi újdonsága viszont az, hogy a tervek szerint egy európai piacra fejlesztett jármű komolyabb módosítások nélkül állhat az amerikai engedélyeztetés elé.
2016. 08. 16.
Münchenben előrelépnek
Münchenben úgy látják, hogy a kor mobilitási kihívásainak elsősorban a tömegközlekedés fejlesztésével lehet megfelelni. Folyamatosan fejlődik, modernizálódik a járműpark és a szolgáltatás is. Ezúttal a közeli jövő tervezett fejlesztéseiről érkezett hír a bajor fővárosból.
2016. 08. 15.
Simplon-személyek: a BLS a nyerő
Az SBB túl alacsonynak találta a költségtérítést és nem is indult a közszolgáltatási tenderen. A BLS viszont úgy látja, hogy jó üzlet az olasz meló és meg is nyerték a tendert: december 11-étől a Lötschbergbahn üzemelteti Iselle és Domodossola között a regionális járatokat.
2016. 08. 13.
2016. 08. 12.
East Anglia: Stadler-siker
A holland vasút érdekeltségét, az Abellio Railt bízza meg a Department for Transport, a brit közlekedési minisztérium az East Anglia hálózat üzemeltetésére. A franchise október 16-án indul és a szerződés 2025 októberéig garantálja az Abellionak az üzemeltetési jogokat.
2016. 08. 11.
2016. 08. 10.
Visszasűrítik a Wannseebahnt
Szeptembertől ismét sűrűbben közlekednek a vonatok a berlini S1-es viszonylaton: nyolc év után visszatérnek a Wannseebahnra a csúcsidei sűrítő vonatok.
2016. 08. 09.
InnoTrans 2016 – nagyot villant a Stadler Rail
2016. 08. 08.
A Gotthardra pályázna a SOB
Kihívója akadt az SBB-nek: a Gotthardbahnon ugyanis a regionális közlekedés koncessziójáért bejelentkezett a Südostbahn is. Többek között a Bázel felé közlekedő gyorsvonatokat is üzemeltetnék, ráadásul úgy, hogy az az ingázóknak és a turistáknak is megérje.
2016. 08. 05.
Kanadai-japán metró Londonnak
A Brexit úgy látszik, elérte a londoni metrót is. Eleddig – éveken át – a Siemens tűnt esélyesnek a London Underground tenderén, ám most mégis, meglepetésre a Hitachi Rail Europe és a Bombardier Transportation konzorciumától rendeltek 250 úgy vonatot a Tube számára.
2016. 08. 04.
Még több pótkocsit!
Úgy tűnik, bevált Münchenben a pótkocsis buszüzem. A kezdetekkor már ódákat zengett az MVG a járművekről, most pedig újabb tizenöt darabbal bővült a flotta, az új buszok pedig már a hónap elejétől utasokat is szállítanak.
2016. 08. 03.
Egyetemi megálló
Saját metrómegállót kaphat a berlini Freie Univeristät dahlemi campusa. Ám nem új megálló építéséről van szó, hanem decembertől a mostani Thielplatz veszi fel az egyetem nevét, hiszen közel van a felsőoktatási intézményhez. Nem ez az első ilyen jellegű átnevezés, de most egy történelmi állomásnév tűnik majd el.
2016. 08. 02.
A villamosításig marad az Alex
2016. 08. 01.
Személyvonatok a Simplon-alagútban: az SBB nem indul
Nem indul a Simplon-alagútban közlekedős személyvonatok üzemeltetésére kiírt tenderen az SBB és a RegionAlps, a szövetségi vasút leánycége. Álláspontjuk szerint a vonatközlekedésért kínált éves díj nem fedezi a költségeket.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)