2016. 07. 07.

Westbahn: Sínen az első új motorvonat

Elkészült az első új motorvonat, amelyet az osztrák WESTbahn rendelt a Stadler Railtől. 2017-től tíz új szerelvényt állít csatasorba a magáncég, hogy az egyre növekvő utasigényeknek meg tudjon felelni.


Elkészült az első új KISS, amely az osztrák WESTbahn flottáját gyarapítja majd. A Stadler Rail altenrheini üzemében mutatták be a társaság képviselőinek az első első új generációs szerelvényt. A szigorú előírásoknak is megfelelő új motorvonatokat várhatóan 2017-ben állítja forgalomba a cég és összesen tíz új járművet rendeltek.
A WESTbahn az új vonatokon is a meglévő, újszerű koncepciót alkalmazza majd az utasok kiszolgálásra: alapvetően az ülőhelyükön, a repülőgépektől ellesett módon utaskísérőkkel szolgálják ki az utazókat. Megújul majd a WESTcafé nevű bisztrószekció a vonatokon és a WESTplus nevű komfortzóna is kényelmesebbé válik. A vezeték nélküli internet elérése is jobb minőséget kínál majd az utasoknak.

Az új generációs motorvonatok a korábbiakhoz képest korszerűbbek és a kor követelményeinek jobban megfelelnek
(fotó: Stadler Rail)

A vonatok esetében az orrformán kívül újdonság, hogy a korábbi kétszárnyú ajtók helyett egyszárnyú ajtók kerültek a járművekre, így a vonatok nyomásállók lettek. A korábbiaknál kellemesebb utazást biztosít majd az újratervezett forgóváz is.
A WESTbahn vezérigazgatója, Dr. Erich Forster a tervekről azt mondta: a következő hónapokban még csak próbafutások lesznek az új vonatokkal, de remélik, hogy a személyszállítási piac megnyitása és a közszolgáltatási tenderek kiírása helyzetbe hozhatja a magáncéget is, akik nyíltan az ÖBB-vel kívánnak versengeni. A tervek szerint – ha a menetrendet véglegesítik – 2017-ben 2 óra 10 perc alatt teszik majd meg a vonatok a Bécs és Salzburg közötti távolságot.
A Stadler Rail az első motorvonatot a szerződéskötés után valamivel kevesebb, mint 18 hónappal már próbamenetekre készen adja át a leendő tulajdonosnak.

Halász Péter