El sem készült az első sorozatkocsi, de máris huszonhét újabb metrószerelvényt rendelt az BVG a Stadler Railtől. Az IK sorozatú kocsiként könyvelt járművekből 2019-ig összesen 38 négykocsis egység áll majd így forgalomba.
Még forgalomba sem álltak az első sorozatban rendelt kocsik, máris a korábbi tizenegy vonat mellé újabbakat rendelt a BVG. Ezúttal huszonhét szerelvényre vonatkozó szerződést kötöttek a Stadler Raillel, amelynek berlini üzemében épülnek majd a járművek 2017 közepétől. Ez a sorozat 140 millió eurót kóstál majd.
A 2,4 méter széles, négykocsis vonatokban 80 ülő- és 250 állóhely van. Az egységek átjárhatók, két négykocsis vonatot lehet üzemszerűen összecsatolni – ráadásul az eddigi próbák eredményei alapján nem csak a saját típusukkal, hanem az egységesített távvezérlési rendszernek köszönhetően a korábbi átjárható szerelvényekkel, a HK sorozatú kocsikkal is csatolhatok üzemszerűen a járművek.
A BVG-nél jelenleg két prototípus szerelvény van, ezt követi majd az első széria 11 járműve és a mostani 27 darabos rendelés.
Halász Péter