2016. 07. 31.
2016. 07. 29.
Éjszakai vonatozás: a DB megy, az ÖBB jön
Immáron biztos, amit eddig csak iparági szóbeszédből lehetett sejteni: az ÖBB átveszi a DB egyes éjszakai vonatait december 11-étől. Nem mindegyiket, de a legtöbb viszonylatot igen. Az éjszakai vonatozást megmentették az osztrákok?
Kelet-német Škoda
A volt NDK villamosüzemeiben a mai napig jelentős számban vannak jelen az egykori csehszlovák ipar járművei. A ČKD Tatra T3D és T4D típusai mellett a KT4D-k azok, amelyek a mai napig valamilyen felújított formában forgalomban vannak. Ám ezúttal a megfiatalodott cseh vasúti járműgyártás újabb sikert könyvelhet el: a Škoda szállíthat 14 új villamost a chemnitzi hálózatra.
2016. 07. 28.
Megújuló földalatti megállók
Több német nagyvárosban a városi közlekedés gerincét elsősorban a gyorsvasúti járatok és azok belvárosi alagútjai jelentik. Ezek az 1970-es és az 1980-as években épültek, így felújításuk igencsak időszerű, az eltelt évtizedek meglátszanak az állomásokon. Most a DB AG harminckét megállóhely felújítását vette napirendre.
2016. 07. 27.
Személykocsit rendel az ÖBB
Jelentős tendert írt ki az ÖBB: személykocsikat vásárolna, ráadásul újakat. Mi több, többféle kivitelben és akkor, amikor a DB AG, a piac jelentős szereplője éppen kivonul, akkor rendel éjszakai utazásra is alkalmas járműveket is az osztrák vasút.
2016. 07. 26.
Át az Alpokon
A Gotthard-bázisalagút átadásával ismét felmerült annak igénye, hogy ismét felélesszék a Németország és Olaszország közötti közvetlen nappali vonatokat. Várhatóan 2017-től Frankfurt am Main és Milánó között napi egy pár közvetlen vonat közlekedik majd.
2016. 07. 25.
Viszlát „DB Bahn”
Nagyjából tíz évvel ezelőtt indította el a Deutsche Bahn AG a „DB Bahn” márkanevet. A vasúti szolgáltatásokat magában foglaló elnevezést azonban most megszüntetik, a jövőben csak a DB-logó marad a járműveken.
2016. 07. 23.
Szászországi retro-expressz
Nem lelkesedtek túlzottan az utasok a menerendváltáskor, amikor a DB Regiotól átvette a szolgáltatás lehetőségét a Mitteldeutsche Regiobahn a Lipcse és Chemnitz közötti vonalon. Pedig a járművek nem újak és igazából nem is rosszabbak, mint a billenőszekrényes motorvonatok voltak. Ismerkedjünk meg az MRB ezüstszínű ingavonataival!
2016. 07. 22.
InnoTrans 2016 – Járműbemutató jármű nélkül?
A virtuális valóság a számítástechnika fejlődésével egyre inkább a mindennapjaink része lesz: ma már egy okostelefon többet tud, mint egy tíz-tizenöt éves PC és ezt a lehetőséget számos gyártó igyekszik kihasználni marketingcélokra is. Ezt a VR-őrületet lovagolja meg a Bombardier is – nem is akárhogyan!
2016. 07. 21.
Termeskocsi-felújítás a ČD-nél
A cseh állami vasúttársaság láthatóan nem a levegőbe beszél akkor, amikor a szolgáltatási színvonal növeléséről van szó. Ezúttal a termes, másodosztályú kocsik komoly felújításának fogtak neki és ennek meg is van már az első gyümölcse. Kerekesszékes és kerékpáros utasok is örülhetnek a megújult járműveknek.
2016. 07. 20.
Hitelből vesz mozdonyt a GYSEV
Megkötötte az Európai Beruházási Bank és a GYSEV azt a fejlesztési hitelszerződés, amelynek köszönhetően megoldott lesz a finanszírozása annak a mozdonybeszerzési tendernek, amelyre idén áprilisban írt ki ajánlattételi felhívást a vasúttársaság.
2016. 07. 19.
Bekamerázott biztonságiak
Kamerákat kapnak a biztonsági emberek a berlini pályaudvarokon. A teszt során azt vizsgálják, hogy mennyire hatékonyak az intézkedő biztonságiakon – a DB saját emberin és a szövetségi rendőrökön – elhelyezett kamerák. A cél az erőszak visszaszorítása.
2016. 07. 18.
TXL: Vissza az egész
A BVG visszakozik, de egyelőre csak a nyári szünet végétől jár ismét a belvárosban a reptéri gyorsjárat, a TXL jelzésű busz.
2016. 07. 15.
Itt a Ventus!
Nyitott pályahálózat
Több száz, egészen pontosan 412 vasúttársaság jogosult arra, hogy használja a Deutsche Bahn AG pályahálózatát. Ez picivel több, mint az elmúlt évben és a DB szerint az infrastruktúra nyitottságát is kiemeli.
2016. 07. 14.
Újragondolt motorvonat: jön a Mireo
A Siemens viszonylag régóta futtatja már a Desiro márkanevű termékcsaládot. A számos változatban elérhető motorvonatokat azonban úgy tűnik, hogy hamarosan újabb követheti a piacon. A Mireo járműcsaládtól azt várják, hogy az eddigieknél is egyszerűbb lesz megfelelni az üzemeltetők igényeinek.
2016. 07. 13.
Megépítik, most elbontják
A berlini főpályaudvar bár már tíz éve megnyitott, az építkezés láthatóan még mindig nem ért véget. Ezúttal egy, 2009-ben átadott metrókijáratot kell elbontani, hogy megépíthessék a tervezett észak-déli gyorsvasúti megállót.
2016. 07. 12.
Villamosít a Caltrain
Bő hónap híján egy éve adtunk hírt arról, hogy megkezdődtek a San Francisco–San Jose „Caltrain” vonal villamosításának tervezési előkészületei. A tervezési szakasz most célegyenesre fordult: feltételesen jóváhagyták a villamosításra és az új járművekre szánt 1.2 milliárd dolláros költségvetést. A dinamikus forgalombővülést elkönyvelő vonalon várhatóan 2020 telén veszik fel a villamosított üzemet, méghozzá Stadler-szerelvényekkel. Sőt, a régóta tervezett és lassan testet öltő kaliforniai nagysebességű vasúthálózatba is integrálják fontos szereppel bíró vonalat.
2016. 07. 11.
InnoTrans 2016 – Buszok is jönnek
Az InnoTrans eleddig vasúti szakkiállításként volt ismert, annak ellenére, hogy időről időre megjelentek különböző autóbuszok is, azonban ezek leginkább csak azt voltak hivatottak megmutatni, hogy a városi közlekedésben az egyes vasúti járműveken megismert techológiák hogyan implementálhatók. Idén szeptemberben viszont már komolyabb szerepet kaphatnak az autóbuszok.
2016. 07. 08.
Még több Icke
El sem készült az első sorozatkocsi, de máris huszonhét újabb metrószerelvényt rendelt az BVG a Stadler Railtől. Az IK sorozatú kocsiként könyvelt járművekből 2019-ig összesen 38 négykocsis egység áll majd így forgalomba.
2016. 07. 07.
Westbahn: Sínen az első új motorvonat
Elkészült az első új motorvonat, amelyet az osztrák WESTbahn rendelt a Stadler Railtől. 2017-től tíz új szerelvényt állít csatasorba a magáncég, hogy az egyre növekvő utasigényeknek meg tudjon felelni.
2016. 07. 06.
Bécsi példa: így pótold a metródat
Bécsben már évek óta zajlik az egykori Stadtbahn-vonalból átépített U4-es metróvonal rekonstrukciója. A NEU4 nevet viselő program idén új fázisába lépett, ami az utasoknak is komoly korlátozásokat jelent: Hütteldorf és Hietzing, illetve július 4-étől Hütteldorf és Schönbrunn között nem közlekednek a metrószerelvények, helyettük buszok járnak. De hogyan oldja meg mindezt a Wiener Linien?
2016. 07. 05.
Rövidülő reptéri busz
A pontos közlekedés érdekében rövidítené le a forgalmas berlini reptéri busz, a TXL útvonalát a BVG. A mérések szerint májusban csak a buszok 59 százaléka volt pontos – ez komoly kiszámíthatatlanságot jelent az utasoknak a közlekedési cég szerint.
2016. 07. 04.
Lepaktáltak a csehekkel, emelkedhet a színvonal
Egyezményben rögzítette a MÁV-START és a ČD abbéli szándékát, hogy növelni kívánják a vasúti utazás színvonalát Budapest és Prága között. Amíg a hazai sajtó ezt már úgy ünnepli, hogy nem kell hét órát vonatozni a Duna és a Vltava között, addig mi inkább alaposabban megnézzük, mi van a sajtóhír mögött.