Németországban lassan körvonalazódnak az új menetrend részletei. A decembertől érvénybe lépő 2016/2017-es menetrendi évadban a DB AG tervei szerint nyugat felé több ICE-szerelvény jár majd, javítva az európai szerepet játszó városok közötti kapcsolatot.
A DB AG tervei szerint 2016. december 11-étől több ICE-járat közlekedik majd Frankfurt am Main és Brüsszel között. A Köln és Aachen érintésével közlekedő járatok sűrítésével napi 1700 új ülőhelyet kínálnak majd a forgalmas viszonylaton, négy párral több vonattal. A tervek szerint a mostani járatokon felül délelőtt és délután is két-két pár vonat indul majd Frankfurtból és Brüsszelből is.
Az elképzelések szerint így csökkenthető lesz a rövid távú légijáratok kihasználtsága és a DB AG felveheti a versenyt ezekkel. Nem mellesleg a háttérben az is van, hogy a DB AG a közelmúltban kiszállt a Párizs–Brüsszel–Köln közötti TGV-járatok, a Thalys üzemeltetéséből és ezzel egyidőben ezeknek a vonatoknak teremt versenytársat az új ICE-járatokkal, ami természetesen a DB-nek jelent majd bevételnövekedést.
Nehezen titkolható, hogy az ICE-kínálat bővítésével a DB AG célja a Thalys piaci pozícióinak aláásása lesz majd
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A két végállomás közötti kapcsolat azért is fontos, mert amíg Brüsszel az Európai Unió politikai fővárosa, addig Frankfurt am Main a székhelyez az Európai Központi Banknak, az euróövezet jegybankjának. Így a két város között ingázók számára is attraktív lehet az új vasúti kapcsolat.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a DB AG honnan teremti elő a szükséges ICE-szerelvényeket, mivel igencsak szűkösen áll a többáramrendszerű ICE 3-as szerelvényekkel a DB AG. Valószínű, hogy a közös flottában kezelt holland ICE-k is megjelennek majd itt is.
Halász Péter