2016. 05. 20.

Köztes felújítás: halad a RESET

Jó ütemben halad a DB Fernverkehr ICE-szerelvényeket érintő kisfelújítási programja, a RESET. A munkák célja, hogy az üzem közben felmerülő kisebb hibákat csoportosítva javítsák és egyben egy nagytakarítást is kapjanak a sokat dolgozó szerelvények.




A DB AG április elején indította el a RESET névre keresztelt programját, amelynek keretében a sokat dolgozó ICE-flotta és az IC-vonatok egy részét alaposan kitakarítják, az ülések szöveteit kicserélik és így tovább. A DB AG dedikáltan az utasterek felújítására, szintentartására és a meglévő hibák javítására megy rá a programban, más technikai jellegű újításokra nincs lehetőségük ezúttal.

A vonatok műszaki berendezéseinek egy részét is javítják, de elsősorban a segédüzem és az utastér a cél a RESET program keretében

A program első szakaszában az ICE-vonatok rendbe szedése került napirendre, erre Berlinben, Dortmundban, Frankfurt am Mainban, Hamburgban, Kölnben, Lipcsében, Münchenben a helyi ICE-bázisokon, valamint Krefeldben és Nürnbergben, az ottani járműjavítókban kerül sor. Összesen 2200 kocsit kell átnézni, felújítani még a nyár előtt.

A munkákat a DB AG műhelyeiben, műszaki bázisain végzik el – 48+24 óra áll rendelkezésre a gyors felújításra

A program keretében összesen 34 ezer ülést húznak újra; 3000 WC-t újítanak fel és 13 futball-pályányi padlószőnyeget cserélnek le. A WC-kbe fertőtlenítő szereket adagoló eszközöket is kitesznek, illetve az ICE 3-as és ICE T motorvonatokat esetében a mosdókagylókat kényelmesebb kialakításúra cserélik. A program keretében az ICE-szerelvényeken belül és kívül is jól láthatóan jelzik majd a családi helyeket, amelyeket elsősorban kisebb gyermekkel utazók számára tartanak fenn. A takarítási programba belefér majd a fedélzeti gasztronómia berendezéseinek nagytakarítása, szükség szerinti cseréje is. Ezen túlmenően a segédüzemi berendezések javítása és cseréje is sorra kerül, így például a korlátozott mértékben üzemelő klímaberendezéseket is javítják. A javítások egy-egy vonat esetében tervezetten 72 órát vesznek igénybe, a vonatok külső mosásával kezdődő folyamat keretében a szokásos napivizsgálatokat is elvégzik. A belső javításokra 48 óra áll rendelkezésre, a további 24 óra a takarításra és takarítás utáni száradásra lett előirányozva.

Az üléseket javítják, szükség esetén cserélik és újrakárpitozott ülőfelületeket kapnak

A WC-ket alaposan kitakarítják, a vákuumos egységeket igény szerint javítják és az ICE 3-as és ICE T-k esetében a mosdókagylókat is lecserélik

A folyamat vége egy alapos takarítás
(fotók. DB AG)

A munkák azzal járnak, hogy a megszokott járműkiadást a DB AG nem mindenhol tudja teljesíteni: a Hamburg–Köln–Nürnberg viszonylaton egy ICE 1-es helyett mozdonyos vonat jár; ugyanez igaz Hamburg és Stuttgart között egy ICE 1-es szerelvényre is, ez pedig forda szerint Hamburg és Lipcse között egy ICE 2-es pótlására is beforog. Az ICE 3-asok helyett nem járnak mozdonyos vonatok, de egyes csatolt szerelvények helyett előfordul, hogy csak egy szóló egység közlekedik.
A folytatás szeptemberben következik, ekkor mintegy 1400 IC-kocsit és további 200 mozdonyt vonnak be majd a programba.

Halász Péter