Megváltozott menetrend, hétvégén és hétköznap 22 óra után üzemszünet – alighanem ez vár a düsseldorfi 708-as villamosvonalra. A következő hetek során a Rheinbahn felméri az utasok igényeit és ennek megfelelően dolgozzák ki a viszonylat új menetrendjét.
A következő hetek folyamán a Rheinbahn felméri az utasok utazási szokásait a düsseldorfi 708-as villamosvonalon. A Rheinische Post szerint az eredménytől függ, hogy a jövőben működik-e tovább a Polizeipräsidium és a Heinrichstraße között közlekedő villamosvonal. A vonalnak mindösszesen egy megállónyi önálló szakasza van, a többi részen más villamos- vagy Stadtbahn-vonallal közösen közlekedik. A Wehrhahn-Linie átadása és az emiatt átszervezett hálózat pedig nem volt éppen pozitív hatással az utasforgalomra az üzemeltető Rheinbahn szerint. A Düsseltal városrészben élő helyiek is hasonlóképpen vélekednek, de ők állítják: pont az új menetrend az, ami miatt eljelentéktelenedett a villamosvonal. A kihasználtsága meglehetősen csekély a járatoknak, hétvégén pedig szinte senki sem utazik a villamosokon.
Kérdéses a 708-as villamosjárat jövője: a Wehrhahn-Linie átadásával átalakított vonalnak nem tett jót a változás, az utasforgalma drasztikusan lecsökkent
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A Rheinbahn és a városvezetés azt szeretné, hogy a problémára valamilyen megoldás szülessen. Ennek egyik lehetséges megoldása lenne az, hogy a villamos hétköznap 22 óra után és hétvégén nem közlekedik majd a jövőben – ám ezt a tervet ellenzik a helybeliek, szerintük megfelelően kialakított menetrenddel lenne értelme a vonalnak és nem a járat megszüntetése kellene, hogy a cél legyen, hanem az, hogy minél hatékonyabban működhessen a vonal. A helyiek aláírásgyűjtéssel próbálnak nyomást gyakorolni a döntéshozókra. Úgy gondolják, hogy tudatosan fejleszti vissza a Rheinbahn – a városvezetés nyomására – a viszonylatot, így terelve át az utasokat a Wehrhahn-Linie járataira. A helyeik viszont a közvetlen kapcsolatot féltik a belváros felé, mert a főpályaudvar felé nem nyújt közvetlen utazási lehetőséget az új Stadtbahn-vonal. Érdemes azt is megjegyezni, hogy a vonal forgalmát a Wehrhahn-Linie átadása előtt a nyugati végpont, Düsseldorf-Hamm városrész is generálta, de ide már a 706-os villamos jár ki.
A megoldás egyelőre tehát kérdéses, minden azon múlik, hogy a Rheinbahn mire jut az utasszámlálással és az utazási igények felmérésével.
Halász Péter