Tizenkét új Stadtbahn-szerelvényt rendelt a Bombardiertől a karlsruhei elővárosi vonalakat üzemeltető Albtalbahn. A hatvanmillió eurós járműbeszerzés a még 2009-ben között keretszerződés alapján lehetséges.
Az újonnan rendelt járművek az Albtalbahn (AVG) elővárosi vonalain közlekednek majd, többek között a nagyvasúti 15 kV 16,7 Hz-es váltóárammal villamosított vonalain is jár majd. A járművek beszerzésére egy, még 2009-ben kötött szerződés teremtett lehetőséget.
A mostani beszerzéssel a járműflotta akadálymentesítésének újabb fázisa következhet – fogalmazott Ascan Egerer, az AVG ügyvezető igazgatója. A világszerte ismert „karlsruheo modell” sikerét is jelenti a mostani járműbeszerzés, tette hozzá Egerer, hiszen a többáramrendszerű járművekkel lebonthatók a belvárosi és az elővárosi kötöttpályás közlekedés közötti korlátok. A Bombardier pedig partner ebben, hiszen a megrendelő igényei szerinti járműveket gyárt a megszokott, megbízható alapokon.
A 2009-es széria egyik tagja a Wiener Linien simmeringi főműhelyében, ahol a kocsik üzembehelyezését végezte a Bombardier
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
2009-ben az AVG a Bombardiertől 30 Stadtbahn-kocsit rendelt, amelyek azóta megbízhatóan üzemelnek az AVG hálózatán. A tramtrain-járművek a villamosok közlekedését szabályozó BOStrab és a nagyvasúti előírásokat tartalmazó EBO-nak is megfelelő, 37 méter hosszú, 2,65 méter széles kocsik. A háromrészes járművekben 244 utas fér el. A járművek közepes padlómagassággal rendelkeznek és ennek megfelelően alakítják ki a hálózaton a peronokat is, így biztosítják az akadálymentességet az elővárosi hálózaton. A járművek 100 km/h-s sebességgel közlekedhetnek és teljes egészében klimatizált utastérrel rendelkeznek. „Villamostól” szokatlan módon a többcélú tér szomszédságában mellékhelyiséget is kialakítottak, ami természetesen akadálymentes. Az új kocsik lényegében azonosak a korábban beszerzettekkel, de pár apróságot módosítottak: így például lengőkapaszkodókat is telepítettek a járművek utasterébe.
A járművek összeszerelését az előző szériához hasonlóan a Bombardier bautzeni és bécsi telephelyén gyártják majd, a villamosberendezéseket a mannheimi (egykori BBC-)gyár, míg a forgóvázatak a siegeni gyár építi.
Halász Péter