Tizenkét új Stadtbahn-szerelvényt rendelt a Bombardiertől a karlsruhei elővárosi vonalakat üzemeltető Albtalbahn. A hatvanmillió eurós járműbeszerzés a még 2009-ben között keretszerződés alapján lehetséges.
2016. 05. 31.
2016. 05. 30.
Balatoni nyár – Évről évre ugyanaz?
Évről évre érdemes megnézni a MÁV-START nyári idénymenetrendjét, hiszen újabb és újabb csemegéket kínálnak. Hogy persze kinek, az már kérdés, de az idei minden tekintetben különös nyári menetrend lesz, hiszen nem csak a vasúttársaság, hanem az infrastruktúrát fejlesztő NIF is kőkeményen belekavar az ügyekbe. Nézzük hát, mire számítsunk a nyári idénymenetrend idején!
2016. 05. 29.
ICE: Negyed évszázadnyi száguldás
Az utasok hivatalosan csak 1991. június 2-án vehették igénybe, de az ünnepélyes megnyitó és átadás már pár nappal korábban, 1991. május 29-én megtörtént. Kasselben az újonnan épített Wilhelmshöhe pályaudvarra hat irányból hat ICE-szerelvény futott be, ezzel pedig kezdetét vette a nagysebességű vasúti közlekedés Németországban.
2016. 05. 27.
2016. 05. 26.
Tíz éves a főpályaudvar
Tíz évvel ezelőtt, 2006. május 26-án, a labdarúgó világbajnokság előtt néhány nappal adták át a forgalomnak Berlinben a főpályaudvart. Az egykori keleti és nyugati városrész határán épült, évtizedes álmokat megvalósító létesítmény akkor és azóta is számos vitát generált, hiszen alapjaiban formálta át a német szövetségi főváros vasúti közlekedését.
2016. 05. 25.
Siklott a Talent – zárva a Westbahn
Kisiklott az ÖBB egyik Talent motorvonata a Westbahnon Attnang-Puchheim és Vöcklabruck között. A balesetben ugyna nem sérült meg senki, viszont a vasúti forgalomban a műszaki mentés és a helyreállítás komoly fennakadásokat okoz.
Újjáéled a Körvasút?
A magyar médiát futótűzként járta körbe a hír: „új vasútvonal jöhet Budapesten”. Persze nem egy vadonatúj pályáról van szó, hanem csak arról, hogy hosszú évtizedek után ismét közlekedhetnek helyi személyvonatok a budapesti körvasúton. De vajon milyen realitása van az egyébként üdvözlendő tervnek?
2016. 05. 24.
A döntés végleges: a DB leállítja az éjszakai vonatokat
Egyre hangosabbak a kritikák, emiatt egyre inkább úgy tűnik, hogy biztossá válik: a DB AG megszünteti a klasszikus hálókocsis éjszakai vonatokat a menetrendváltással. Az emberek viszont ezt nem szeretnék, az erre vonatkozó petíciót már 15 ezren írták alá.
2016. 05. 23.
Elégedetlenek a magyar vasutasok
Komoly elégedetlenség mutatkozik a magyar vasutasok körében: az elmúlt egy év során semmi érdemi lépést nem tett a vállalatvezetés a szakszervezetek által megfogalmazott kifogások kapcsán – sem a munkakörülmények nem javulnak, se a bérek nem emelkednek érdemben, a nagy mellénnyel beharangozott vasutas életpályamodell pedig sehol sincs.
2016. 05. 20.
Köztes felújítás: halad a RESET
Jó ütemben halad a DB Fernverkehr ICE-szerelvényeket érintő kisfelújítási programja, a RESET. A munkák célja, hogy az üzem közben felmerülő kisebb hibákat csoportosítva javítsák és egyben egy nagytakarítást is kapjanak a sokat dolgozó szerelvények.
2016. 05. 19.
2016. 05. 18.
Indulhat a bosnyák Talgo?
Számos változat keringett már a szakmai hírek között arról, hogy hol bukkanhatnak fel végre a bosnyák ŽFBH Talgo-vonatai? Egyelőre most úgy néz ki, hogy még a nyáron felbukkanhatnak a ŽFBH szerelvényei a belföldi és a nemzetközi forgalomban is.
Trabantok a Cargonak
Komoly mozdonyhiánnyal küzd a DB Cargo, emiatt pedig ezúttal nem külső cégektől, hanem a DB-csoporton belülről próbálnak meg járműveket szerezni. A DB Regionál ráadásul van is felesleges mozdony, hiszen a „Síntrabantok” egyre inkább kiszorulnak a személyvonatok éléről.
2016. 05. 17.
Bevásárol a Südostbahn
Új motorvonatokat vásárol a Stadler Railtól a svájci Südostbahn. A Voralpen-Express járataira szánt motorvonatok a 2019/2020-as menetrendi évadtól állnak majd szolgálatba.
2016. 05. 13.
Kanadában hódít a Stadler
A Stadler már Kanadában is tarol – igaz, meglehetősen rétegigénynek számító piacon. A svájci cég ezúttal 10 emeletes, üvegkupolás (helyi zsargonban dome car) személykocsit szállít a kanadai Rocky Mountaineer vasúttársaság számára. A kocsikat a Sziklás-hegységet bejáró turistvonatokon állítja üzembe a cég.
2016. 05. 12.
Pohled z Vlaku: vezetőállás-videók a csehektől
Látványos projektbe fogott a cseh vasút és a Svět v bezpečí s.r.o. nevű cég. Belefogtak ugyanis Csehország vasútvonalainak multimédiás feldolgozásába és ezt meg is mutatják a nagyközönségnek. Korszakalkotó döntés ez a ČD részéről, Európa keleti felén ez nagyon úttörő megoldásnak számít, hiszen számos vasúttársaság manapság még szeret inkább titkolózni.
Netz Stadtbahn, Netz Nord-Süd: indul a tender
A meglehetősen nyögvenyelős Ringbahn-tender után a berlini városvezetés újabb üzemeltetési pályázatok kiírására határozta el magát: a „Netz Stadtbahn” következik a sorban, ami öt fontos gyorsvasúti vonalat foglal magában, a „Netz Nord-Süd” pedig az észak-déli tengely vonalait tartalmazza és az új üzemeltetőnek 2023 és 2027 között kell felvennie a forgalmat.
2016. 05. 11.
2016. 05. 10.
Papír helyett e-papír
2016. 05. 09.
Felkészülnek a hosszabbításra
Néhány év múlva már nem lesz végállomás az U5-ös metró számára az Alexanderplatz. Ám ahhoz, hogy ez így legyen, komoly előkészítő munkák szükségesek. Emiatt a BVG úgy döntött, május 9-étől 27-éig a vonatok csak rövidített útvonalon, a Strausberger Platz állomásig járnak majd.
2016. 05. 07.
Volt egyszer egy kisvasút – Nyírvidéki képeslapok
Manapság egyre inkább biztosnak tűnik a nyírvidéki kisvasút sora: a 2009. decembere óta szünetelő személyforgalmú vasútvonalon ma sem közlekednek vonatok, a „mindentújranyitunk” csak szalmaláng volt, nem jutott el a Nyírségbe. Így hát nem marad más, mint képek segítségével idézzük meg a MÁV egykori 118-as és 119-es menetrendi mezőszámú vonalának hétköznapjait.
2016. 05. 05.
Átépítik a metróállomást – tiltakoznak a műemlékvédők
Az építészek és a műemlékvédők általában jól megértik egymást, de ha a berlini metróállomások felújításáról van szó, akkor ez nem mindig igaz. Két metróállomás felújítása miatt a műemlékvédők tiltakoznak, a közlekedési cég pedig hallgat.
2016. 05. 04.
Újra mozdonyt venne a GYSEV
Érdekes tendert szúrtak ki a szakportálok az európai uniós közbeszerzési közlönyében, a TED-en: a GYSEV Zrt. öt korszerű villamosmozdonyt vásárolna, további négy gépre szóló opcióval. A két évvel ezelőtti hasonló, ám kudarcba fulladt megmozduláshoz képest annyi az újdonság, hogy ezúttal dízel segédhajtás (azaz „last mile”) is szerepel a követelmények között, ami némileg szűkíti a potenciális pályázók körét. További részletek a kattintás után!
2016. 05. 03.
2016. 05. 01.
Szolgálati közlemény
A RegionalBahn szerkesztősége ezen a héten szabadságát tölti. Ebből következően oldalunk ritkábban, nem a megszokott ütemben és időpontban frissül. Május 9-étől a megszokott rend szerint folytatjuk.
A RegionalBahn szerkesztői