Tíz évvel ezelőtt, 2006-ban állította forgalomba az első hibridbuszát a DVB. A drezdaiak kísérletező kedvűek, ez nem vitás és láthatóan az elektromobilitás mellett is elkötelezettek. Tíz év szolgálat után viszont most úgy néz ki, búcsúzik az első hibridbusz.
Tíz év szolgálat után selejtezni készül a Dresdner Verkehrsbetriebe, a DVB az első olyan hibridhajtású buszt, amely sorozatgyártásra alkalmas elemekből épült. A Solaris Urbino 18-as 2006-ban állt szolgálatba a szász fővárosban és a DD-VB 2007-es forgalmi rendszámmal közlekedik a mai napig. A csuklós autóbusz károsanyag-kibocsátása a gyári adatok szerint megfelel az Euro-5-ös normáknak, ami tíz évvel ezelőtt még komoly fegyvertény volt. A DVB szerint a busz megbízhatóan üzemelt az elmúlt évtized során és hozta azokat az adatokat, amiket a gyártó írt róla: 15-30% közötti üzemanyag-megtakarítást és mintegy 30%-kal kevesebb károsanyag-kibocsátást tudhat magáénak.
A lengyel Solaris azóta számos operátornak szállított hibridhajtásos Solaris Urbinokat szóló és csuklós kivitelben is; számos városban pedig azóta már tisztán elektromos hajtású buszok is üzemelnek, persze kisebb-nagyobb gyermekbetegségekkel tarkítva.
A DVB 2007. március 8-án keltezett sajtóközlemény szerint az autóbusz 400 ezer euróba került, ami ugyan 125 ezer euróval drágább, mint a legtöbb hagyományos busz, de megéri a befektetés. A költségeket a szövetségi és a tartományi kormányzat állta.
A kocsi hajtásáról alapvetően egy 340 lóerős dízelmotor gondoskodott, ami Allison sebességváltón keresztül hajtotta a járművet. A fékezés során keletkező villamosenergiát nikkel-metál-hibrid akkumulátorok tárolták és a 600 V-os egyenárammal hajtott motorok indították el a járművet állóhelyzetből, a dízelmotor csak 20-25 km/h-s sebesség elérésekor kapcsolódott be a hajtásba. A zajkibocsátás is alacsony: mindössze 79 decibelt mértek a szakemberek.
A hírek szerint a DVB első hibridbusza 2016 végén búcsúzhat a napi forgalomtól – további sorsa egyelőre ismeretlen.
A Solaris mellett minden komolyabb európai buszgyártó, a Mercedes-Benz (EvoBus), az MAN és a Volvo is próbálkozik a hibrid kocsikkal. A városi forgalomban Budapesten jelentősnek mondható, 28 darabból álló hibridbusz-flottát üzemeltet a BKK megrendelésére a T&J Buszprojekt Kft. Ezek a kocsik Volvo 7900-as csuklósok és meglehetősen megbízhatóan üzemelnek immáron másfél éve.
A drezdaiak azóta több hibridbuszt is teszteltek: a Hess és a Mercedes-Benz, valamint az MAN kocsijai is megfordultak a városban.
Halász Péter