2016. 03. 17.

Haladó metróépítés

Bécsben nem lacafacáznak: nemrégiben még igen nehéz volt elképzelni, hogy valaha is metró jár majd Oberlaa felé, most meg már nagyjából lefektették a síneket és jövő ősszel már a mainál hosszabb U1-es metróval utazhatunk – egyben búcsúzik majd a 67-es villamos keleti ága. Képes beszámoló az osztrák fővárosból.



Bécsben nem tart bő évtizedig a metróépítés: illetve igen, csak ennyi idő alatt több metrót adhat át Michal Häupl főpolgármester, mint a budapesti Demszky Gábor és Tarlós István eleddig összesen átadott. A bécsiek láthatóan fontosnak tartják a metróhálózat bővítését, persze, csak ésszel, a hálózatfejlesztéseknek köszönhetően a város külső részei közelebb kerülhetnek a belvároshoz. Legutóbb az U2-es metrót bővítették kelet felé: itt a régi asperni reptéren épülő új városrész bekapcsolása volt a fő szempont, míg ezúttal a déli, csak lassú villamossal és buszokkal elérhető területek metróhoz juttatása a cél.
A Wiener Linien tervei szerint 2017 őszén indul be a forgalom a Reumannplatztól délre fekvő metróvonalon.

Az új szakasz kezdőpontja a mai Reumannplatz állomás után következő kihúzóvágány. Az elmúlt évek során ezt a szakaszt is felújították

Az építési területet alaposan elhatárolták a forgalmi vágányoktól

Az alagút nagy részén már készen áll a pálya

A leendő Troststraße állomásra már a pályafenntartási járművekkel is bejárhatnak a Wiener Linien szakemberei

Az Altes Landgut állomás lépcsőháza

Az Alaudagasse állomás peronja szinte már készen van

A Troststraße állomás felszíni épülete. Nem sokban különbözik majd az U1-es vonalán és általában a bécsi metró vonalain található felszíni épületektől

Neulaa állomása is majdnem készen van

A majdani déli továbbvezetéshez szükséges elágazó műtárgyat is megépítették

Néhány éve még itt érkeztek Budapest felől a vonatok Bécsbe: itt találkozhatott az utas először a bécsi villamosokkal. Ma már a Railjetek nem erre járnak és a piros villamosokat is hiába keressük, de a majdani Oberlaa állomás is kezd formát ölteni

Oberlaaban, a vonal végpontján tárolóvágányokat is építenek majd, ahol akár kisebb javításokat is elvégezhetnek majd a metrószerelvényeken, hiszen nagyon messze van ide mind az erdbergi, mindpedig a wasserleitungswiesei metrókocsiszín

A felszínen gőzerővel halad a pályaépítés

Igaz, csak kétéltű markoló, de vasúti jármű! A leendő Neulaa állomáson a pályások az ágyazatot rendezik
(fotók: Johannes Zinner / Wiener Linien)

Halász Péter