Tovább bővíti alacsonypadlós regionális vasúti flottáját az Albtal Verkehrsgesselschaft, a karlsruhei elővárosi vonalak egy részének üzemeltetője. Úgy tűnik, sikeresek a Vossloh-Kiepe és a Stadler Rail Valencia új villamosai.
Újabb huszonöt járművet szállíthat a Vossloh-Kiepe a karlsruhei AVG-nek. A tramtrain-rendszeréről ismertté vált német település környékén számos elővárosi vasútvonalat vontak be a rendszerbe az 1980-as évek végétől fogva és a folyamatosan növekvő népszerűség újabb jele, hogy új járműveket szerez be az AVG.
A Citylink-járművek az AVG-nél a NET2012 típusjelzést viselik, ami az első forgalomba állítási év mellett utal arra, hogy a járművek részben alacsonypadlós kivitelben készülnek. A villamosberendezéseket a Vossloh-Kiepe szállítja, a járművek összeszerelését a nemrégiben a Stadler Railhez került vasúti járműgyártó üzletág végzi majd. A 37,2 méter hosszú és 2650 milliméter széles kocsikban 82 fix és 25 lecsapható ülés van és 137 további állóhellyel számolnak. Az alacsonypadló részaránya 80%, csak a hajtott forgóvázak felett nem alacsonypadlós a jármű.
(forrás: Vossloh-Kiepe)
A mostani beszerzés a második opció abban a szerződésben, amit még 2011-ben kötöttek: az első 25 jármű már forgalomban van, az első opcióval megrendelt további 25 kocsi szállítása pedig hamarosan kezdődik. A szerződés szerint egy szerelvény 1 millió euróba kerül és összesen 25+25+25 kocsi szállítására van lehetőség a megállapodás szerint. Az új vonatok az S1-es és az S11-es vonalakra kerülnek majd és Hochstetten, Bad Herrenalb és Ittersbach között közlekednek várhatóan 2017-től. A járművek a városi vasúti szabályokat rögzítő BOStrab és a nagyvasúti szabályokat tartalmazó EBO előírásainak is megfelelnek, a 750 voltos egyenáram mellett a nagyvasúti, 15 kV 16,7 Hz-es váltóárammal táplált felsővezetékről is üzemelhetnek.
Halász Péter