A tartományi kormányzat által biztosított forrásokból 2023-ig harmincöt északrajna-vesztfáliai vasútállomást újítanak majd fel. Ebből 21 esik a tartomány meghatározó szerepet játszó közlekedési szövetsége, a VRR területére. A megállapodás kitér arra is, hogy az RRX-hálózaton létesítendő 71 állomás tervezési költségeit ki fizeti majd.
Düsseldorf-Hamm megállóhely peronjának egy része már készen volt 2015 nyarán, de még 96 centis magasságra épült meg
A modernizációs program keretében az érintett állomások teljes egészében megújulnak majd: a peronok magasságát a mostani 96 centiről 76 centire csökkentik, ahol ez szükséges, ugyanis az VRR új S-Bahn-standardjai ezt a padló- és peronmagasságot preferálják. Megújulnak majd az utasforgalmi létesítmények és az információs eszközök is – ígéri a VRR.
A gyorsvasutaknál fontos a szintbeni beszállási lehetőség – a képen látszik az új motorvonatok és a régi peronok közötti különbség: itt hamarosan a peron szintje nem csak csökken, hanem Neuss-Am Kasier állomásról lévén szó, meg is hosszabbítják majd az egyébként is szűkös peront
Ezek mellett sor került egyes állomásokon az utasforgalomban használt peronok számának növelésére és számos helyen akadálymentesítés is terítékre kerül – ebben nagyon nem áll jól az 1970-es években létesített gyorsvasúti hálózat.
Halász Péter