A berlini közlekedésfejlesztési elképzelések között mindig akad valami új: ám most lassan valamit időszerű lenne villantania az egyébként közlekedésbarát és villamosrajongó városfejlesztési szenátornak. Andreas Geisel sok tervet meglengetett már a villamoshálózat fejlesztése kapcsán, de vajon lesz is bármelyikből bármi?
2016. 02. 29.
2016. 02. 26.
Új térkép Bécsben
Új vonalhálózati térképet mutatott be a Wiener Linien. A bécsiek szerint áttekinthetőbb, pontosabb és teljesebb az új alkotás, ami nem földrajzi pontosságú, mindössze csak sematikus ábra. Vajon valóban jobb?
2016. 02. 25.
Állomásfelújítási nagyüzem
2016. 02. 24.
Motorvonat-tender az ÖBB-nél
2016. 02. 23.
2016. 02. 22.
Új Stadtbahn-vonal Düsseldorfban: megnyitott a Wehrhahn-Linie
Hosszú évek munkája érett be 2016. február 20-án: Düsseldorfban átadták az utazóközönségnek a Wehrhahn-Linie nevet viselő új Stadtbahn-szakaszt. Az új vonal máris szakít a nem túl régi Rajna-Ruhr-vidéki hagyományokkal és átformálja a tartományi főváros közlekedési hálózatát.
2016. 02. 21.
2016. 02. 19.
Változások a MÁV jelzési utasításában
A folyamatos megújulásra hagyományosan is fogékony, s a modern idők szeleinek ellenállni képtelen magyar vasút háza táján is egyértelműen látszik: nagy idők eljövetelének lehetünk tanúi, s ezek szavát meghallották az illetékes vezetők is. Változások állottak be tehát az F1-es jelzési, és az F2-es forgalmi utasításban is, és az innovációs hullám keretében a vasút egy, már évszázadosnak mondható mantrájához, a zárjelző tárcsához is hozzányúltak – na nem jószántukból.
2016. 02. 18.
Mi lesz veled, Polybahn?
2016. 02. 17.
BLS: tender hatvan vonatra
2016. 02. 16.
Bad Aibling: emberi mulasztás okozhatta a tragédiát
Emberi mulasztás okozhatta az elmúlt héten Bajorországban történt vasúti balesetet, aminek következtében tizenegy ember életét vesztette. A végleges számokat is közölte a sérültekről a Bajor Szabadállam rendőrsége.
2016. 02. 15.
Már csak távmenesztenek
A végéhez közeledik az a folyamat, aminek eredményeképpen Berlinben gyakorlatilag megszűnik a peronügyeletes vagy térfőnök fogalma. A gyorsvasúti állomásokon a vonatokat a mozdonyvezető vagy a központi ügyeletes meneszti majd térfigyelő rendszeren keresztül.
2016. 02. 13.
Budapestiek Berlinben – a német főváros Volvo 7000-es buszai
Budapesten lassan megszokjuk azokat a szóló Volvo autóbuszokat, amelyek rendszáma NCZ-vel kezdődik. A magyarországi megszokásokkal szemben máshogyan működő ajtórendszer ellenére viszonylag jó buszoknak számítanak a „Kisvolvók”. Nézzük hát meg milyenek voltak akkor, amikor még Berlinben jártak!
2016. 02. 12.
South West Trains - skót párharc Délnyugat-Angliában
A vasúti személyszállítás privatizációjának úttörője Nagy-Britannia, a szigetországban így immár kialakult koreográfiája van az időszakos üzemeltetőváltásoknak. Komplexitása miatt kivételesen érdekes az egyik aktuális eljárás: folyamatban van a délnyugati (South Western) franchise üzemeltetőjének kiválasztása, aki 2017 nyarától venné át a vonatok közlekedtetését. A friss hírek szerint a jelenlegi üzemeltetőnek csak egy kihívója van - de a meccs állásától függetlenül is tartogat érdekességeket a tender.
2016. 02. 11.
Vasút helyett villamos
A meglévő vasútvonal helyett könnyen lehet, hogy hamarosan villamosok fognak járni Wight szigetén. Az Egyesült Királyság különleges helye ez: a nagyvasúti üzemet egykori londoni metrókocsikkal bonyolítja a South West Trains.
2016. 02. 10.
Még több régiség
Egy ideje már nem ismeretlenek a legfiatalabb müncheniek számára sem a 420-as sorozatú gyorsvasúti motorvonatok. Ám most úgy néz ki, hogy az eddigi mintegy tizenöt motorvonat mellé további járműveket is forgalomba állítanak a bajor fővárosban a kocsihiány miatt.
2016. 02. 09.
Súlyos baleset Bajorországban
Súlyos vasúti baleset történt Bajorországban. A Rosenheim és Holzkirchen közötti vasútvonalon, Bad Aibling közelében történt balesetben többen meghaltak, miután két személyszállító vonat összeütközött.
2016. 02. 08.
Grimselbahn: jöhet a legnagyobb kisvasút?
Európa legnagyobb méteres nyomtávolságú vonalhálózata jöhet létre, ha a svájciak megvalósítják a Matterhorn-Gotthard-Bahn és a Zentralbahn hálózatát összekötő alagút projektjét. A Grimselbahn nem csak vasútépítési projekt azonban, hanem Svájc távvezetéki hálózatának korszerűsítésért is segíti a beruházás.
2016. 02. 05.
Föld alá a vasúttal! – Épülő vasúti alagutak Ausztriában
Az ÖBB komolyan gondolja a vasúti infrastruktúra fejlesztését. Ez onnan is látszik, hogy amellett, hogy van rá pénzük – még ha hitelből is –, olyan projektekbe fognak bele, ami az alpesi országon kívül mások számára is komoly elönyökkel jár és ez pont az osztrákoknak hozhat bevételt, például a pályahasználat miatt. Nézzük hát, melyik a három legnagyobb alagútépítési projekt Magyarország nyugati szomszédánál.
2016. 02. 04.
DB Netz: Több pénz a pályafelújításokra
Az elmúlt évekhez képest több forrása lesz a vasúti infrastruktúra modernizálására a DB-nek. A német vasút 2016-ban 5,5 milliárd eurót fordít a pályafelújításokra és szeretnék, ha az utasok is jobb tájékoztatást kapnának a vágányzári közlekedési rendről, mint eddig.
2016. 02. 03.
Bécs: több évesbérlet, több utas, stagnáló részesedés
Ismét nyilvánosságra hozta az előző év fontosabb statisztikai adatait a Wiener Linien. Bár „bezzegváros” az osztrák főváros, mégis érdemes odafigyelni a Budapesttel nagyjából összevethető város életére. Bécsben ugyanis egyre többen választják a tömegközlekedést és egyre több az éves bérlettel utazók száma. Nézzük hát, milyen lehet egy „szélsőségesen tömegközlekedés-orientált” város, avagy jöjjön éves összefoglalónk Bécs tömegközlekedéséről a számok tükrében.
2016. 02. 02.
Húsz éves az új üdvöske
A berlini gyorsvasút járműveit bemutató sorozatunk újabb darabjaként ezúttal egy egészen fiatal járműsorozatot ismerhetünk meg. A hálózaton a legnagyobb darabszámban közlekedő 481/482-es sorozatú ikermotorkocsik első példányát kereken húsz évvel ezelőtt, 1996. február 2-án mutatták be.
2016. 02. 01.
Újragondolható a reptéri gyorsvasút
Miközben bizonytalanná válik az is, hogy az új berlini repülőtér vajon 2017-ben átadásra kerülhet-e, úgy tűnik, hogy a korábban megálmodott vasúti kapcsolat rendszere is átgondolásra kerülhet. Időközben ugyanis több új távolsági és regionális járat is megjelent a színen, amivel az eredeti koncepcióban nem számoltak.