Ausztriában január 6., vízkereszt napja munkaszüneti nap. A napkeleti királyok a hagyományok szerint e napon tették tiszteletüket a betlehemi jászolnál, emiatt a katolikus országok nagy részében munkaszüneti napként is nyilvántartják ezt az egyházi ünnepet.
A minap megérkezett tél igazán szép kulisszát biztosított a vízkereszti nosztalgiavonatozáshoz. Berky Dénes kollégánk Eichberg mellett örökítette meg az ünnepi forgalmat. A cél persze eredetileg nem csak a villamos vontatású vonatok megörökítése volt a festői tájon, hanem a B&B-Dampflokomotiven Betriebsgesellschaft nosztalgiavonata volt az elsőrangú célpont. Ám a gőzmozdony nem bírta a munkát: Liesingben elhagyta a szerelvényt és félreállt rugótörés miatt. Itt vette át a vonat továbbítását a tartalékmozdony, a szerelvényt a terv szerint a Semmeringen segítő 1110.505-ös számú gép.
Gőzössel talán még szebb lett volna, de így is varázslatos a ködfátyolba burkolózott, télies Semmeringen kanyargó szerelvény
A Railjeteknél nem ritka, de szokatlan, ha fordítva áll az aszimmetrikusan fényezett gép. Ám még furcsábban hat ez a 49-es esetében, ha fordítva áll a gép, hiszen az osztrák lobogó alapján készült díszítés koncepciója fordított gépnél kissé furcsán néz ki
A Semmering fontos tehervonati útvonal: kijárat az Adria felé. Délnek tart egy hosszú tehervonat a fotós leshelye mellett
Nem ritka a gépmenet sem: vonatért siet a WLB Cargo egyik Teknője – vajon vonatgép lesz vagy csak a hegyi pályán segíti majd át szerelvényt?
(fotók: Berky Dénes)
fotók: Berky Dénes
szöveg: Halász Péter
szöveg: Halász Péter