A télre felkészült a DB AG, az időjárás változására azonban nem. Legalábbis valahogy így foglalhatjuk össze az elmúlt nap eseményeit. Észak-Németországban ugyanis a havazás, de főleg a jegesedés miatt két InterCity közlekedésében is gondok jelentkeztek.
Nem túlzottan kellemes éjszakát tudhatnak maguk mögött két InterCity-vonat utasai. Száznál is több utas ugyanis még január 4-én reggel is arra várt, hogy folytathassa az utazását, ám erre egyelőre még nem nyílt lehetőség. A DB AG tájékoztatása szerint vasárnap este a jegesedő felsővezeték miatt két InterCity-vonatot is részben törölni kellett. A vonatokon ragadt utasoknak egy közeli csarnokban vagy magán a vonaton biztosítottak éjszakázási lehetőséget, miután kiderült: az újévi hosszú hétvége utolsó napján már biztosan nem számíthatnak arra, hogy továbbutazhassanak. Az egyik vonat Emden előtt néhány kilométerre egy jegesedő váltó miatt állt meg, míg a másik vonat a felsővezeték jegesedése miatt nem tudta folytatni az útját. A később vonatokat visszahúzták a legközelebbi vasútállomásra, ám az Emdennél maradt vonat utasai előbb gyalog tették meg a mintegy egykilométeres távolságot.
A DB AG közlése szerint hétfőn hajnali 5 órakor kezdték meg az érintett pályaszakasz felszabadítását, takarítását. A WDR híradása szerint „speciális mozdonyok” segítenek ebben – jelentsen ez bármit is.
A vonatokon ragadt utasok ellátásában a Vöröskereszt segédkezik: a szerelvényeken több mint száz ember volt, akik a szilveszteri-újévi szabadságukról tartottak hazafelé. Azt egyelőre még nem tudni, hogy mikor juthatnak el az utasok az úticéljukhoz.
Észak-Németországban a hirtelen jött lehűlés elsősorban a jegesedés miatt okoz gondot a közlekedésben, ám az is elgondolkodtató, hogy az utóbbi időkben ennyire komoly gondokat okoz az időjárás változása. Két-három évtizede nem jelentett gondot a havazás, nem véletlenül számított megbízhatónak télen-nyáron a vasúti utazás Németországban is. Manapság viszont láthatóan nem tudnak mit kezdeni a „modern” vasutak a téli időjárással és annak viszontagságaival.
Halász Péter