Északrajna-Vesztfália tartomány önmagában is izgalmas a vasúti közlekedés iránt érdeklődők számára. Ám a tartomány egy régiója, a Rajna-Ruhr-vidék talán a leginkább érdekes terület. Ennek nyugati felén, Düsseldorf térségében kalandozunk ezúttal, mégpedig öt évvel ezelőtti képek segítségével.
2016. 01. 30.
2016. 01. 29.
Forradalmi fekvőhelyes
Sorra szüntetik meg Európában a nemzetközi éjszakai vonatokat, pontosabban azokat, amik a klasszikus éjszakai járatok: háló- és fekvőhelyes kocsikkal járnak. „Nyugaton” az állami cégek közül egyedül az ÖBB az, aki azonban szembemegy a trendekkel és a meglévő járműpark felújítása, cseréje és új koncepciók kerültek napirendre.
2016. 01. 28.
„Piritóshoz” „toastkenyér”
Hivatalosan is bemutatta a Siemens és a Stadler Rail a berlini gyorsvasútra szánt új motorvonatok látványtervét. A vonatok 2020-tól jelennek meg a síneken és a gyártók remélik, hogy további szerelvényeket is rendel majd a DB AG, ha a hálózat többi részének üzemeltetését is megnyeri.
2016. 01. 27.
Romlott fehérkolbászok
Gondok vannak a lassan negyedszázada megbízhatóan üzemelő ICE 1-esekkel. A hírek szerint a fékrudazat egyes elemei okoznak fejtörést, hiszen a tüzetes vizsgálat miatt sok vonat hiányzik a fordából.
2016. 01. 26.
ABB-reklámmozdonyok Svájcban
2016. 01. 25.
Bajor sörmozdony
A vasútbarátok számára igazán különleges színfolt lehet a DB Regio új reklámmozdonya. A 111 123-as számú gép ugyanis amellett, hogy különleges megjelenésével hívja fel magára a figyelmet, emléket állít az immáron ötszáz éves német sörtisztasági előírásoknak is.
2016. 01. 22.
A legjobb élmény az ÖBB
A törzsutasok már tudják, ám most hivatalosan is elismerték az ÖBB szolgáltatásainak magas színvonalát. A Monocle nevű magazin ugyanis a Bécs és München közötti Railjet-vonatokat és azok „utazási élményét” tartja a legjobbnak.
2016. 01. 21.
Téli akadály-nem-mentesség
2016. 01. 20.
Újratöltve: A Nagy Metrópótlás
Komoly megpróbáltatás vár a négyes metró utasaira: április végétől több hónapig lezárják a vonal egy részét annak felújítása miatt. Bécsben ugyanis új fázisához érkezik az U4-es vonal felújítási programja, a NEU4. A közlekedésbarátoknak érdekesség, a napi ingázóknak inkább bosszúság lesz a Hütteldorf és Hietzing közötti metrópótlás.
2016. 01. 19.
Alagút északra
Alagutat építenének a csehek és a németek és ezzel rövidítenék le a Prága és Drezda közötti utazást: a kanyargós és festői Elba-völgy helyett huszonhat kilométeren át mennének a vonatok a mélyben.
2016. 01. 18.
Niiincs kocsiii
Nagy bajban van az állami vasúttársaság Csehországban: nem áll rendelkezésre elegendő mennyiségben egyes vonatokhoz a megfelelő minőségű kocsi, így kénytelenek elővenni a régi, kevésbé komfortos járműveket is. Emiatt viszont számos kritika érte már a ČD-t.
2016. 01. 17.
Budán fonódnak a villamosok
Egy fontos és nem mellesleg sok konfliktussal tarkított projekt fejeződik be hamarosan a magyar fővárosban: a jövő idő jogos, mert még nincs teljesen kész, de az utasok már használhatják a Budai Fonódó Villamoshálózat első elemeit. Ott jártunk az első üzemnapon.
2016. 01. 15.
Téli sebességkorlátozás
A DB AG felkészül a télre: a várható jelentős hideg miatt több szakaszon korlátozzák a vonatok sebességét. Elsősorban a nagysebességű vonatok érinti a korlátozás, ezek legfeljebb kétszázas tempóval roboghatnak.
2016. 01. 14.
Egyszerűsödő díjszabás
Az év elejével változott a díjszabás a Rajna-Ruhr-vidéken. A közlekedési szövetség, a VRR területén a meglehetősen bonyolult díjszabáson kicsit egyszerűsítenek és egyel kevesebb árfokozat van már érvényben.
2016. 01. 13.
Újrangondolt „gördülő kocsma”
Átalakítja a láthatóan megváltozó szokásoknak megfelelően a fedélzeti gasztronómia kínálatát az SBB. A svájciak szeretik az étkezőkocsikat, ám az állomási ételkínálat nagy versenytárs: így mindenképpen változtatni kell az elképzeléseken, ha a szolgáltatás pozícióját meg akarják őrizni.
2016. 01. 12.
Bevásárol a Hector Rail
A svéd Hector Rail komoly mennyiségben vásárol mozdonyt, mégpedig a DB-től. A robosztus 151-esekből tizenöt költözik Svédországba – de legalábbis az északi társaság flottájába.
2016. 01. 11.
Bevásárol a BVG – 1400 új járművet rendelhetnek
Nyilvánosságra hozta a BVG a hosszú távú, 2035-ig tartó időszakra vonatkozó járműbeszerzési koncepcióját. A következő szűk két évtized során összesen 1200 új metrókocsi és 200 új villamos érkezhet a német fővárosba.
2016. 01. 10.
Állandó idegenlégiósok – 470-esek Alsó-Ausztriában
Már-már teljesen hétköznapi látvány a MÁV-START egyik-másik Teknője Ausztriában. Ám az ÖBB minden évben valami újdonságot tartogat a magyar gépek kapcsán: minden évben valahol máshol bukkannak fel a járművek. Ezúttal Alsó-Ausztriában láthatjuk a 470-eseket.
2016. 01. 08.
Kérjük, fáradjon az automatához!
A svájci vasút azt szeretné, ha utasainak mind nagyobb aránya váltaná meg a vonatjegyét az automatáknál. A gyors és főleg olcsó eszköz azonban nem mindig a legjobb megoldás.
2016. 01. 07.
Vízkereszti nosztalgia
Ausztriában január 6., vízkereszt napja munkaszüneti nap. A napkeleti királyok a hagyományok szerint e napon tették tiszteletüket a betlehemi jászolnál, emiatt a katolikus országok nagy részében munkaszüneti napként is nyilvántartják ezt az egyházi ünnepet.
2016. 01. 06.
Napijegy az IC-re
Németországban a helyi tömegközlekedés jegyei általában érvényesek a regionális járatokra – ám a távolsági járatok java részére nem. Viszont Berlinben és Brandenburgban a menetrendváltás óta egyre több InterCity és InterCityExpress fedélzetén is elfogadják a VBB regionális jegyeit.
2016. 01. 05.
Induljon a BVG az S-Bahn-ért!
Mesterségesen teremtene versenyhelyzetet Berlinben a gyorsvasút üzemeltetési pályázatain a városvezetés. Legalábbis a kormányzó polgármestert adó SPD úgy gondolja, hogy a városi közlekedési társaságnak indulnia kellene a tenderen.
2016. 01. 04.
Felkészültek a télre – két IC is a jég fogságában
A télre felkészült a DB AG, az időjárás változására azonban nem. Legalábbis valahogy így foglalhatjuk össze az elmúlt nap eseményeit. Észak-Németországban ugyanis a havazás, de főleg a jegesedés miatt két InterCity közlekedésében is gondok jelentkeztek.
Baj van az e-tickettel
Még szinte be sem vezették teljeskörűen, máris baj van a berlini elektronikus jegyekkel. A bérletjellegű jegyeket kártyákon tárolják, ám most kiderült: egy ideig nem lehet a megszokott módon használni őket, mert az ellenőrző berendezéseket lekapcsolták.
2016. 01. 02.
Kincsek a Vadnyugatról: Ogden, Eccles Rail Center
Salt Lake City környékének kötött pályás világát bemutató sorozatunk első részében a regionális light rail hálózatot mutattuk be, majd a folytatásban a „nagyvasút” került górcső alá. Befejező részünkben az Ogden városának személypályaudvarát járjuk körül, mely a környék vasúti múltjának hírvivője - már csak azért is, mert szabadtéri múzeumában igazi mozdonykülönlegességek parkolnak.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)