2015. 12. 22.

Motorvonatot vesz a VRR

Negyvennyolc motorvonatot vásárol a DB Regiotól a Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR). A döntéssel alátámasztják azt a konzekvensen alkalmazott elvet, miszerint az operátorok helyett a járművek tulajdonosa a közlekedési szövetség és így szolgáltatóváltás esetén sem kell feltétlenül megváltozniuk a járműveknek.




A VRR és a DB Regio között létrejött szerződés szerint 2019 decemberétől lesz a tulajdonosa a közlekedési szövetség a DB Regio negyvennyolc darab 422-es sorozatú motorvonatának. A járművek üzemeltetését további tizenöt évig a DB Regio intézi majd. A döntés hátterében az áll, hogy a VRR következetesen szeretné érvényesíteni azt az elvet, ami szerint a járművek tulajdonosa a megrendelőszervezet, azokat üzemeltetésre kapja meg az aktuális operátor. Ilyen lépést tettek már korábban a National Expressnél és az RRX-vonatok esetében is így működik majd a rendszer.

A 422-es sorozatú motorvonatokat a DB Regio a Rajna-Ruhr-vidéki S-Bahn számára szerezte be 2007 és 2010 között. A korábbi 423-asokkal szoros rokonságban álló szerelvényekre még 2030-ig biztosan számít a VRR

A mostani megállapodás értelmében a vonatok 2019-ig kapnak majd egy „redizájnt”, a belső teret érintő felújítást. A motorvonatok várhatóan az S1-es és az S4-es vonalakon maradnak szolgálatban, itt maradnak meg várhatóan a legtovább a 96 centiméter magas peronok. A VRR néhány éve elhatározta: a regionális vonatokkal azonos, 76 centis peronmagasságot preferálnak majd a jövőben, de a két említett vonalon a peronok átalakítása várhatóan csak 2030 körül kerülhet sorra. Így viszont a használt, de jó állapotú járművek szolgálatban maradhatnak még másfél-két évtizeden keresztül.

A legújabb járműbeszerzés, a 1440-es sorozatú Alstom Coradia Continental motorvonatok már az új peronszint-előíráshoz igazodva 76 centis peronokhoz készültek. A meglévő 96 centis peronok esetében kérdéses a vonatok akadálymentes mivolta. Képünkön 2015. augusztus 21-én érkezik Düsseldorf-Bilk állomásra az S8-as vonalon
(fotók: Halász Péter)

A VRR közölte: várhatóan 2016 januárjában hivatalosan is megbízzák a DB Regiot az  S-Bahn-viszonylatok üzemeltetésével, az új szerződés 2019-től lép életbe. A jövő év tavaszán pedig fdöntés születhet arról, hogy az S2-es, az S3-as, az S9-es, az S28-as, az RB3-as, az RB40-es és az RB41-es viszonylatokon milyen járművek közlekedjenek, kitől rendelik majd meg azokat. A járművek egységes, operátortól független megjelenéssel bírnak majd.

Halász Péter