Megérkezett az első három személykocsi az új Albula-vonatokhoz. Az RhB a törzshálózaton a járatja majd az új járműveket, közösen az Allegra-motorvonatokkal.
Megérkezett a landquarti műhelybe az első három személykocsiból álló egység az új Albula-vonatokhoz. A Rhätische Bahn hatrészes vonatokban kívánja közlekedtetni az új járműveket Chur és St. Moritz között. Összesen hat szerelvényt rendelt az RhB a Stadler Railtől.
A vonatokat a tervek szerint 2016 őszétől fokozatosan állítják forgalomba és az összesen 112 méter hosszú szerelvényekben 90 elsőosztályú és 217 másodosztályú ülőhely van, további 13 ülőhely pedig lecsapható ülések formájában kapott helyet a vonaton, ahol négy kerekesszékes férőhely is van.
Így fest majd az Allegra-motorvonatokra hasonlító vezérlőkocsival megtoldott szerelvény az Albula-vonalon
A hagyományos első- és másodosztályú szakaszokon kívül mindegyik vonaton egy kisgyermekes szakasz, egy kerékpáros rész és egy fotósok számára kialakított, nagy ablakokkal bíró terület. Korábban a képek alapján úgy tűnt, hogy bizony nem lesznek nyithatók az ablakok, ám kiderült és az RhB is megerősítette, hogy lesz a fotós szakaszban lehúzható ablak. Ezzel a lépéssel az RhB számos más vasúttársasághoz képest unortodox döntést hozott, hiszen a teliüveg ablakok sok vonalról elriasztják a fotósokat – ezt a hibát követte el például új vonatainál a Zentralbahn is.
Az új szerelvények mellé hat új vezérlőkocsit is vásárol az RhB, így az Albula-vonalon is ingavonati üzemben járhatnak majd a vonatok. Itt elsőosztályú vezérlőkocsikat állítanak forgalomba, de a hálózat többi részére további tizenhárom másodosztályú vezérlőkocsit is beszereznek, ezek 2018-tól állnak majd szolgálatba. Valamennyi jármű részben alacsonypadlós kivitelű.
Halász Péter