Bemutatta a DB AG az új távolsági motorvonatát. A korábbi ICx helyett most már hivatalosan is ICE 4-esként említik az új, várhatóan 2017 végétől forgalomba álló szerelvényeket.
Hivatalosan is bemutatta a még próbaköreit teljesítő első
Berlin-Südkreuz állomáson mutatta be a DB AG az új generációs ICE-szerelvényt
ICx helyett ICE lett és a negyedik generáció
A miniszter beszédében kiemelte: az új vonatok ékes példái a DB AG következetes járműfejlesztésének és a járműpark megfiatalításának. A DB AG 2030-ig a jelenlegihez képest 25%-os szolgáltatásbővítést tervez a távolsági forgalomban, ehhez pedig jelentős mennyiségű jármű beszerzése szükséges, e program része a mostani ICx ICE-beszerzés is. Az új vonatoknak kulcsszerepe lesz a programban, mert a járművek amellett, hogy új viszonylatokon is megjelenhetnek, a most legöregebbnek számító ICE 1-es és 2-es vonatokat is válthatják majd.
Az utasok 2017 decemberétől használhatják az új vonatokat
Rüdiger Grube bejelentette azt is, hogy az ICE 4-esek a jelenlegi tervek szerint két év múlva, 2017-től állhatnak majd forgalomba Németországban.
Mérföldkövek az új generációs vonatok üzembehelyezéséig
A tizenkét részes ICE 4-es szerelvény 346 méter hosszú és 250 km/h-val közlekedhet. Összese 830 ülőhely van a vonaton, ebből 205 az elsőosztályon. A vonatban két vezetőfülkés kocsi, egy étkezőkocsi, hat betétkocsi és egy szervízkocsi van, ahol a kisgyermekes és kerekesszékes uitasok mellett a szolgálati szakasz is helyet kap. A jármű energiafelhasználása a hasonló hosszúságú ICE 1-eshez képest 22%-kal lesz kevesebb a gyártó Siemens ígéretei szerint.
Az ICE-generációk összehasonlítása – a Velaro D-ket az ICE 3-asokkal együtt kezeli a DB AG, pedig inkább külön lenne érdemes
(a képek forrása: DB AG)
(a képek forrása: DB AG)
Halász Péter