Teljes egészében elkészült Bécs új főpályaudvara. Igaz, a forgalom már évek óta használja, de az utolsó csavar ünnepélyes meghúzására csak most került sor az ÖBB és a szövetségi kormány prominenseinek segítségével.
Az utolsó csavarokat is meghúzták, hivatalosan is elkészült a bécsi főpályaudvar. A december 13-án életbe lépő vasúti menetrend pedig a teljes menetrendi kínálatot hozza a Südbahnhof helyén épített csomóponton.
A bécsi főpályaudvar építésének előkészítő munkái már korábban megkezdődtek, de az első látványos eleme a beruházásnak a Südbahnhof 2009-es és az Ostbahnhof 2013-as bezárása és elbontása volt. Ekkor, 2013 decemberében értek be azok a kapcsolódó beruházások, amelyek eredményeként mára Ausztria távolsági forgalmának szíve és Európa közlekedésének fontos csomópontja lett a Hauptbahnhof.
A sötét és a nem túl barátságos időjárás ellenére komoly médiafigyelem övezte az utolsó csavarok behajtását
Az ÖBB kereken egymilliárd eurót fektetett be a főpályaudvar és a környező városrész építésébe és külön kiemelték az eseményről kiadott közleményükben: pontosan és a pénzügyi kereteket megtartva készült el a beruházás.
A „közlekedési prominensek” ismertetik a főpályaudvar építésének részleteit. Balról jobbra: Alois Ströger, közlekedési miniszter; Franz Bauer, az ÖBB Infrastruktur vezérigazgatója és Judith Engel, projektvezető
Behajtásra készen az utolsó síncsavarok. Óhatatlan a párhuzam az amerikai transzkontinentális vasútvonal 1861-es „összeérésével”, ahol Promontory Pointnál arany színszeget vertek be a talpfába
Készülődés az utolsó simításokhoz
Behajtották a csavarokat, kész a főpályaudvar
(fotók: Berky Dénes)
(fotók: Berky Dénes)
Az utolsó csavart Alois Ströger, szövetségi közlekedési miniszter, Franz Bauer, az ÖBB Infrastruktur AG vezérigazgatója és Judith Engel, a Hauptbahnhof projekt vezetője húzta meg, ezzel pontot téve a hatalmas beruházás végére.
Halász Péter