2015. 11. 18.

Nürnberg új metrót vesz

Négy évtizede szolgálnak Nürnbergben a legrégebbi metrószerelvények. A DT1-es sorozat nyugdíjazására készül a VAG és 2018 közepétől új metrókat állít forgalomba, amelyeket a Siemens szállít a bajorországi város számára.



Negyven év szolgálat után már megértek a cserére a még szolgálatban lévő nünrbergi DT1-es sorozatú metrókocsik. A városi közlekedést működtető társaság, a VAG még 2014-ben írta ki a tendert, amelyen a Siemens bizonyult befutónak.
A Siemens az Inspiro családba tartozó szerelvények négy kocsiból állnak és összesen 21 szerelvényt rendel a VAG. A vonatokat 2018 közepétől állítják forgalomba. A járművek számos tekintetben jelentenek újdonságot Nürnbergben: a korábban beszerzett – így a legfiatalabb, vezető nélkül üzemelő kocsik is – ikerkocsikból álltak, állnak, négy részes, zárt szerelvényt eddig még nem üzemeltettek a városban. A VAG kiemelte a rendelésről szóló közleményében, hogy a zárt szerelvények a korábbi négy kocsis, két ikerkocsikból álló vonatoknál több férőhelyet kínálnak, hiszen a kocsik közötti átjáróban is utazhatnak az utasok szükség esetén, de eltűnnek a vonat közepén lévő, kihasználatlan vezetőállások is. Enne köszönhetően a vonatok könnyebbek is lehetnek, aminek eredményeként a vonatok kevesebb energiát fogyaszthatnak.

Az új vonatokat a Siemens szállítjáka, az extravagáns megjelenésről a müncheni ergon3Design gondoskodott
(forrás: VAG)

Az új vonatokat egyelőre vezetővel állítják forgalomba az U1-es, a város északnyugat-délkeleti irányban átszelő vonalon, Langwasser Süd és Hardhöhe között állítják majd forgalomba. A vonatok biztonsági rendszere és az ajtózáró rendszer is a már ismert, DT3-as és vezető nélkül DT3F sorozatú metrókból kerül átemelésre, így a hálózat bármely pontján bevethetők lesznek az új vonatok. Újdonság lesz viszont az ajtóknál a LED-fénysorral működő „állapotjelzés”: külön-külön színekkel jelzik az ajtózárást, a nyitott ajtókat és a nyitásengedélyt is. A vonatok külső megjelenését a VAG a müncheni ergon3Design tervezőirodával közösen alakította ki.
A szerződés szerint a most beszerzendő 21 vonatért 164 millió eurót fizetnek majd, amiből 21,6 millió eurót Bajorország tartományi kormányzata fizet majd. A szerződés további hat, valamit még további hét szerelvényre vonatkozó opciót is tartalmaz.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.