Komoly összeget kér kártérítésként a Deutsche Bahn AG a még mindig át nem adott új berlini repülőteret építő-üzemeltető társaságtól. Hetven millió euróról van szó.
Komoly összeget, 70 millió eurót kér kártérítésként a DB AG az új berlini repülőteret építő és üzemeltető konzorciumtól. Mint ismeretes, eredetileg 2011-ben, majd 2012-ban, majd még jópárszor elhalasztott időpontban meg kellett volna nyitnia a reptérnek. A vasúti kapcsolatok időben el is készültek, ám azóta sem közlekednek itt utasforgalomban a vonatok, mert nincs miért. Ám a vasúti rendszerek készen vannak, az állomás készen van és üzemeltetni, karban kell tartani a földalatti területet.
Bimmelbahnpilot videóján a mostani schönefeldi végállomástól a reptéri új S-Bahn-végállomásig vezető szakasz még 2013-ban
A DB AG naponta közlekedtet különvonatokat csak azért, hogy a földalatti szakaszokat a menetszél segítségével kiszellőztessék, megakadályozva az alagútban a penészedést elszaporodását. Ám nem csak emiatt van költsége a vasúttársaságnak: az új állomás kieső használati díja és a menetvonalakból származó bevétele sem lett meg a DB-nek, így mindenképpen szeretne valamilyen szinten a pénzénél lenni a DB AG, illetve a pályavasutat működtető DB Netz és az állomásokat kezelő DB Station & Services.
Az előbb látott videó párja, a reptéri S-Bahn-szakasz visszafelé, a BER-től Schönefeldig
A jelenlegi állás szerint talán 2017 végére megnyithat a reptér, akkor indulhat a forgalom is. Ám nem csak a reptéri állomás üres: a kifutópálya keleti végénél a helyiek számára épített Waßmannsdorf S-Bahn-megálló sem üzemel, a helyiek továbbra is buszozni kényszerülnek a schönefeldi állomásig, ahol átszállhatnak a vasúti járatokra.
Halász Péter