2015. 10. 01.

Átrendezett villamoshálózat

2016-ban átszervezi a Wiener Linien a „Dunántúl” villamoshálózatát. Floridsdorf városrészben a még csak épülő új, északi kórház miatt látják szükségesnek átalakítani a közlekedési hálózatot, azonban ezzel nem mindenki ért egyet.


Bécs északi részén, a Duna bal partján jövő évben új hálózatot szerveznek a villamosok számára. Az átrendezés alapelve, hogy a 26-os és a 31-es villamosok északi ágait megcserélik, a 25-öst meghosszabbítják, a 30-as viszonylatot megszüntetik. Az indok az épülő új, északi kórház kiszolgálásának javítása, ám sokan attól félnek, hogy ezzel rosszabb lesz a közlekedés, mint amilyen az átszervezés előtt volt.
Már jó ideje terítékeken van és kisebbfajta helyi viharokat is kavart ez az átszervezés. Ám most, úgy tűnik, hogy sikerült pontot tenni az ügy végére. A Wiener Linien 2016-ban ugyanis átszervezheti a floridsdorfi villamoshálózatot.

A 26-os villamos a Wiener Linien tervei szerint alapesetben rövidül, időnként viszont Strebersdorf helyett Stammersdorfba jár majd

Várhatóan az év közepétől kezdődően helyet cserél a mai 26-os és a 31-es villamos északi ága: a 26-os Stammersdorf és a Hausfeldstraße, a 25-ös pedig Stammersdorf és és Aspern között jár majd, utóbbival összeköthető lesz a Donauspital és az új kórház is. A 30-as és a 31-es viszonylat megszűnik majd és egy új 32-es járat veszi át a szerepüket, amely a Schottenringtől indulva, Floridsdorf érintésével jut el Strebersdorfba, a 25-ös mai végpontjára.

Átszállási kényszer a belváros felé a közvetlen járat helyett: ezt hozza az új floridsdorfi villamoshálózat
(grafika: Wiener Linien / APA)

Stammersdorf megkapja a belvárosi kapcsolatot a 31-esről 32-esre váltó villamos formájában...

...a strebersdofiak viszont átszállási kényszerrel szembesülhetnek majd, ha be akarnak jutni a város belsőbb részeire

Az átszervezéssel azonban elveszik Stammersdorf eddigi közvetlen belvárosi villamoskapcsolata, a belváros felé tartó utasok mindenképpen átszállásra kényszerülnek majd Floridsdorfban: vagy a metróra vagy a Schnellbahn szerelvényeire. A strebersdorfi lakók ugyan jól járnak látszólag az új, közvetlen belváros villamossal, ám ne felejtsük el: innen eddig is viszonylag jó és főleg gyors vasúti kapcsolat állt az utasok rendelkezésére. Ráadásul sokan attól félnek, hogy a mostani sűrű villamosközlekedés tovább fog ritkulni annak ellenére, hogy az ÖBB korábbi Brünner Straße-i műhelye helyén felépülő új lakó- és irodaterületek további utazási igényeket generálnak.

Brigittenau és Leopoldstadt közlekedésében meghatározó szerepe marad a villamosnak, de a száma 31-ről 32-re változik majd
(fotók: Halász Péter)

Ami biztos: a villamosok átszervezésével egyelőre lekerül a napirendről az U6-os metró többször emlegetett északi hosszabbítása Stammersdorf felé, mert a városvezetés szerint így megfelelő kapcsolatot kap a villamosokkal is a kórház, ez pedig költséghatékonyabb, mint a legutóbb 2008-ban előkerült hosszabbítási igény.

Halász Péter